امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امروز قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت:پاسداری از باورهای دینی توفیق بسیار بزرگی است، ما بهترین نسل جوان و نوجوان را به عنوان آینده ساز کشور داریم و این ظرفیت بزرگ برای مربیان پرورشی و فرهنگیان ایجاد شده که به عنوان عالم دینی از دین دانش آموزان دفاع کنید.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 23 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین" الله نور کریمی تبار"  در جمع معاونان و کارشناسان پرورشی شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: کار مجاهدان عرصه فرهنگی که از دین دفاع می کنند هزار برابر ارزشمندتر از کسانی است که با سلاح در مقابل دشمنان خداوند می جنگند و کار در عرصه باورهای دینی را از اهمیت بالایی قرار داده است.

وی با بیان اینکه پاسداری از عرصه دینی با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست، افزود: پاسداری از باورهای دینی توفیق بسیار بزرگی است، ما بهترین نسل جوان و نوجوان را به عنوان آینده ساز کشور داریم و این ظرفیت بزرگ برای مربیان پرورشی و فرهنگیان ایجاد شده که به عنوان عالم دینی از دین دانش آموزان دفاع کنید.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: دشمن در فضای مجازی و حقیقی به دنبال دین زدایی از جامعه به خصوص در بین جوانان و نوجوانان است،دشمن برای این بخش هزینه های زیادی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: روح انقلاب اسلامی در مردم فلسطین دمیده شده و امروز مردم این سرزمین، در حال مقاومت هستند و به جایی رسیده اند که حالت تهاجمی به خود گرفته و به رژیم صهیونسیتی شوک وارد کردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: دشمن در حال مهندسی کردن افکار جامعه و روی ذهن جوانان و نوجوانان کار می کند، ظرفیت های بزرگی در نسل کنونی جامعه وجود دارد که بایستی روی مسائل فرهنگی و مذهبی آنها کار کرد که اسیر دشمن نشوند.

وی با اشاره به اینکه مردم ماه همواره ثابت کرده اند که همراه نظام و انقلاب اسلامی هستند، یادآور شد: دشمن در شهریورماه با وجود همه فراخوان ها، تبلیغات و جنگ رسانه ای نتوانست کاری انجام دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خیلی از کسانی که پارسال کف خیابان بودند فهمیدند اشتباه کرده اند، گفت: فضای مجازی امروز اثرات منفی زیادی در جامعه دارد و باعث انحراف ذهنی جوانان و نوجوانان می شود که باید در این عرصه وارد شد و از آسیب های جدی این فضا جلوگیری کرد.

وی افزود: دانش آموزان ما امروز برای مظلومیت مردم فلسطین و غزه اشک می ریزند، این فطرت پاک جوانان و نوجوانان ماست که بیدار شده و می دانند ظالم کیست و لازم است نقش جمهوری اسلامی در این قضیه را برای آنها تبیین کنیم و برای آنها بازگو کنیم چرا رژیم سفاک صهیونسیتی، فلسطینی ها را مورد حمله قرار می دهد و اصلا این اشغالگران چه کسانی هستند وچه کسانی مدافع آنهاست.

امام جمعه ایلام بیان کرد: باید دانش آموزان را با حیات طیبه آشنا کنیم، حیاتی که در آن ارتباط با خداوند و کمک به مظلوم لذت بخش است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه گذاری همین کار و فعالیت در عرصه فرهنگی برای دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: برای امور معنوی هیچ جایی بهتر از آموزش و پرورش نیست و باید با تلاش شبانه و روزی نسلی را پرورش داده که سرباز و منتظر ظهور امام زمان(عج) باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: تحول در مجموعه تعلیم و تربیت و حوزه‌های آموزشی و پرورشی یکی از اولویت های این اداره کل است و بر این اساس، در حوزه تحول فکر و ذهن جامعه مخاطب و حوزه اندیشه دانش آموزان، برنامه ریزی شده است.

"علی درویشی " با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در بین دانش آموزان، گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، سوگواره احلی من العسل، بازدید از موزه های دفاع مقدس، برگزاری کارگاه آشنایی با صحیفه سجادیه، طرح اتقان، گسترش مراکز مشاوره ای و تجهیز این مراکز و برگزاری اردوهای جهادی، اعزام تیم های مشاوره به شهرستان ها و اجرای طرح های نماد، دانایی و توانایی از جمله فعالیت های فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوده است./م

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار