تور یک‌روزه «عکاسی صنعتی» در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برگزار شد و عکاسان خوزستانی با همراهی مدرّس عکاسی مؤسسه فرهنگی هنری باغچه، به عکاسی از مزارع نیشکر و کارخانه تولید شکر پرداختند.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 29 October 2023

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این تور، شنیدن از ظرفیت‌های صنعت نیشکر در سخنان کارشناسان نیشکری، شور و شوق عکاسان خوزستانی را برای دیدن و تجربه این طبیعت بکر نهفته مزارع نیشکر، دوچندان کرده بود؛ اشتیاقی برای اشتراک این حس خوب و نمایاندن واقعیت‌های زیبای نیشکر.

حس و حال یکی از هنرجویان از حضور در مزارع نیشکر نیز شنیدنی بود: «چین‌وشکن مزارع نیشکر لابه‌لای نسیم پاییزی، صبحی متفاوت ایجاد کرد و تجربه‌ای نو در دنیای عکاسی برای همه ما بود».

به گفته این هنرجوی خوزستانی، عکاسانی که به نیشکر می‌آیند با اشتراک تصاویر مزارع و سایر ظرفیت‌های این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، باب آشنایی مردم را با گردشگری نیشکر خواهند گشود.

تجربه‌ای جدید در عکاسی صنعتی
همچنین در این بازدید، مدیار شجاعی‌فر مدرّس عکاسی که گروه هنرجویان مؤسسه فرهنگی هنری باغچه را همراهی می‌کرد، آشنایی هنرجویان با ظرفیت‌های صنعتی استان خوزستان را ضروری دانست و تأکید کرد، با شکل‌گیری این شناخت، عکاسان تجربه‌ای جدید در عکاسی صنعتی کسب می‌کنند که در آینده کاری‌شان نیز مؤثر است.

این عکاس برجسته خوزستانی بیان کرد، در این بازدید، هنرجویان عکاسی از نزدیک با سختی‌ها و دشواری‌های برداشت نیشکر و تولید شکر آشنا شدند و با توضیح مدیران مربوطه، بسیاری از ابهامات‌شان برطرف شد.

شجاعی‌فر افزود، در کلاس‌های آموزشی، هنرجویان با مباحث نظری آشنا می‌شوند و با حضور در مراکز صنعتی از جمله واحدهای نیشکری، عکاسی صنعتی را به‌صورت عملی تجربه می‌کنند.

وی برگزاری تورهای عکاسی را سبب «غنی شدن آرشیو عکاسان» دانست و بر استمرار منظم و منسجم چنین تورهای عکاسی تأکید کرد.
همچنین چندی پیش نیز تعداد دیگری از عکاسان خوزستانی از کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) بازدید کردند. بازدید از شرکت تهیه و خوراک دام نیز از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

بر اساس این گزارش، آثار برگزیده تورهای عکاسی قرار است در سومین جشنواره شکرستان به نمایش گذاشته شود.

جشنواره عکاسی قابِ سبز در سه محور طبیعت و حیات در نیشکر، گردشگری نیشکر و صنعت و کشاورزی هم‌زمان با سومین جشنواره ملی شکرستان برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش تک عکس (حداکثر ۱۵ فریم) و مجموعه عکس (حداکثر ۲ مجموعه، هر مجموعه حداکثر ۱۰ فریم) برگزار می‌شود و شرکت در این جشنواره برای همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است.

بنابر اعلام دبیرخانه سومین جشنواره ملی شکرستان، با توجه به استقبال عکاسان، مهلت ارسال آثار به جشنواره‌های قاب سبز، تا ۱۵ آبان ماه تمدید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار