معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۶۰۰ هکتار زمین مستعد ساخت مسکن در حاشیه روستاهای این استان برای متقاضیان مهاجرت معکوس شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 01 November 2023

به‌گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی حیدری گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، دولت با تامین زمین و پرداخت تسهیلات برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را تدوین و در قالب قانون جهش تولید مسکن به استان‌ها ابلاغ کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تأمین زمین یکی از موضوعات جدی و مهم برای دولت و وزارت راه و شهرسازی است و در استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری موقعیت اقلیمی و شرایط خاص توپوگرافی منطقه، موقعیت کوهستانی، نبود زمین‌های مسطح در مقیاس زیاد، وجود زمین‌های مستعد کشاورزی و باغ‌ها، زمین‌های دارای پوشش جنگلی در عرصه‌های جنگلی، زمین‌های واقع در مناطق حفاظت شده محیط زیست محدودیت‌هایی را برای تأمین زمین در برخی شهر‌های استان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری با تلاش همکاران در اداره‌کل راه و شهرسازی ۷۵ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی برای سهمیه چهار ساله این استان تامین شده است.

حیدری یادآور شد: البته در برخی شهر‌های چهارمحال و بختیاری کمبود زمین وجود دارد و به همین منظور طرح تشویقی هدایت متقاضیان نهضت ملی مسکن به سمت روستا‌ها مطرح شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا به روستائیانی که در شهر‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و به علت محدودیت‌های موجود دولت نتوانسته زمین مورد نیاز آن‌ها را تامین کند، زمین در روستا‌ها به این افرادواگذار می‌شود تا انگیزه برای برگشت به روستا (مهاجرت معکوس) ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در همین راستا دولت با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بدون در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: در طرح‌های هادی روستایی و ضوابط حاکم بر نحوه تهیه و مدیریت توسعه روستا، هنگامی می‌توان وسعت روستا را افزایش و زمین‌های مستعد را برای احداث مسکن به طرح‌های هادی روستایی الحاق کرد که یا زمین‌های موجود روستا تمام شده، یا نرخ رشد جمعیت روستا از نرخ مطالعات طرح فراتر رفته و

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار