معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر با بیان این که مجموعه های توزیع خوزستان و اهواز برای گذر از ۲ پیک ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدامات موثری را انجام داده اند، گفت: برنامه ریزی و راهبری پنج کمیته برای عبور از پیک بار ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 02 November 2023

حمیدرضا پیرپیران پنجشنبه در سفر یک‌روزه خود به خوزستان در حاشیه بازدید از تاسیسات شبکه برق رسانی مزرعه آبیاری زیرسطحی و هوشمند کشت و صنعت کارون و همچنین سدگتوند علیا، اظهار کرد: یکی از شرکت‌های خوزستانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده بهینه از انرژی برق اقدامی را انجام داده است.

پیرپیران با اشاره به طرح مزرعه آبیاری زیر سطحی و کنترل شیرهای مربوط به سیستم هوشمند شرکت کشت و صنعت کارون، اظهار کرد: این شرکت، طرح استفاده از موتورها و شناورها در سیستم آبیاری را پیاده سازی کرده که نگاه ما این است، با ایجاد همراهی و همکاری بین واحدهای مرتبط با وزارت نیرو از جمله آب، برق و جهاد کشاورزی ، می‌توان گام موثری در حوزه استفاده بهینه و کاهش مصرف در سیستم برق کشاورزی در سطح کشور برداریم.

پیرپیران با اشاره به سیستم آبیاری زیرسطحی تاکید کرد: یقینا با این روش هوشمند که مشاهده شد، می‌توانیم در حفظ منابع آبی کشور و استفاده بهینه از منابع انرژی، گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به ادامه سفر خود و برگزاری نشست با مدیران شرکت های توزیع خوزستان نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه های هوشمندسازی، کنترل پذیری، کاهش خاموشی ها اجرا شده است، در بخش کاهش تلفات شبکه و مسائل مختلف در حوزه مدیریت اقتصاد صنعت برق، اطلاع رسانی به مردم با موضوع نحوه استفاده بهینه از انرژی برق باید اقداماتی انجام گیرد تا یک نگاه ویژه در بخش‌های مختلف مصرف بهینه انرژی در صنعت برق ایجاد شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه های توانیر برای جبران ناترازی در صنعت برق، گفت: از پایان پیک ۱۴۰۲، پنج کمیته اصلی در حوزه های نیروگاهی، شبکه های انتقال فوق توزیع، توزیع، و مدیریت مصرف که به مسائل مرتبط با بخش توزیع و پایداری شبکه پرداخته می‌شود، با محوریت وزیر نیرو تشکیل شده است و مقرر شد برنامه‌های جامعی در حوزه کنترل پذیری و هوشمندسازی تنظیم شود.

پیرپیران با بیان اینکه در بحث تعرفه های برق به گونه‌ای که هم مردم آسیب نبیند و هم به موضوع مدیریت مصرف بهینه برق کمک کند مد نظر است گفت: این پنج کمیته در ابعاد مختلف، مسائل را دنبال می‌کند و امیدواریم با برنامه‌ریزی در حوزه های تولید، انتقال و فوق توزیع و توزیع، با یک آمادگی خوب وارد پیک تابستان ۱۴۰۳ شویم.

وی ادامه داد: همه این اقدامات کنار هم بسیار موثر است اما موثرتر این است که ما بتوانیم آگاه سازی مردم را در حوزه استفاده بهینه از انرژی برق و اطلاع رسانی خوب به مردم داشته باشیم تا برای تابستان ۱۴۰۳ یک اتحاد و همدلی را در مردم ایجاد کرده باشیم تا با استفاده بهینه از انرژی برق و رفع موارد احتمالی برنامه‌ریزی شده همچون سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ، کمترین چالش ممکن را در تامین برق بخش‌های مختلف صنعت برق کشور داشته باشیم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار