معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از تهیه و تدوین کیف سرمایه‌گذاری استان سمنان با پیگیری‌های صورت‌گرفته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 02 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه کیف سرمایه‌گذاری استان تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: ۳۳ مجوز بی‌نام و پیش‌تفاهم در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه امر جذب سرمایه‌گذار خارجی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در حوزه شتاب‌دهنده‌ها در استان سمنان نیازمند توسعه و تقویت چه در بحث کیفی و چه در بحث کمی هستیم.

صادقی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی برای استان سمنان در سال جاری هدف‌گذاری شده و تاکنون روند اقدامات در این حوزه مطلوب بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه ما در استان سمنان در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد موفقیت‌های مطلوبی به دست آورده‌ایم، گفت: همه باید توجه داشته باشیم که دستیابی به رشد اقتصادی و توانمندسازی روستایی، از مسیر رشد علمی محقق می‌شود.

کسب رتبه دوم بیشترین رضایتمندی فعالان اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان همچنین اظهار کرد: استان سمنان در سال ۱۴۰۱ و بر اساس گزارش‌ها و آمار ارائه‌شده توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، توانست رتبه دوم بیشترین میزان اعلام رضایت فعالان اقتصادی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب‌وکار را در کشور به خود اختصاص دهد.

صادقی گفت: بر اساس نتایج طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب‌وکار در سال ۱۴۰۱، سه استان مرکزی، سمنان و آذربایجان غربی به ترتیب بیشترین میزان رضایتمندی فعالان اقتصادی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: بر اساس گزارش اتاق ایران، سه دستگاه اجرایی بانک‌های دولتی، امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی بیشترین ارتباط کاری با فعالان اقتصادی را داشتند.

۵۳ واحد نمونه تولیدی از سمنان شناسایی شد

صادقی بیان کرد: بر اساس این گزارش و در حوزه واحد‌های نمونه بر اساس سرانه محصول ناخالص داخلی (GDP) بدون نفت، ۵۳ واحد نمونه از استان سمنان شناسایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در استان سمنان توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت در راستای جلب رضایتمندی فعالان این حوزه، ارتقای جایگاه اقتصادی استان و تقویت تولید و همچنین حرکت در مسیر تحقق شعار سال و کاهش تورم به‌صورت ویژه در دستور کار است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار