اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی در شهر آندونگ کشور کره جنوبی، شهر اردبیل به عنوان شهر مقدس و تاریخی به جهانیان معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 05 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، محمود صفری که به دعوت رسمی شهردار آندوگ برای شرکت در این همایش به کره جنوبی سفر کرده بود، اظهار کرد: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی که با حضور نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان حضور داشتند، شهر اردبیل به عنوان، شهر مقدس و تاریخی و گردشگری معرفی شد.

وی همچنین گفت: در این همایش ضمن معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کلانشهر اردبیل، از سرمایه‌گذاران و گردشگران برای بازدید از شهر دارالارشاد و دارالامان و سرمایه‌گذاری در این شهر دعوت شد.

به گفته شهردار اردبیل، معرفی جاده ابریشم به عنوان شاهراه مهم تاریخی در ایجاد روابط تجاری، بازدید میهمانان از طرح‌ها و پروژه‌های شهر آندونگ کره جنوبی و تبادل نظر در حوزه مدیریت شهری از جمله برنامه‌های این همایش بود.

صفری یادآورشد: این همایش با هدف ایجاد فرصت برای بحث و تبادل نظر در مورد اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی و تدوین راهکار‌ها و ایده‌های نوین برای مواجهه با چالش‌های اجتماعی به منظور ایجاد جهانی بهتر و پایدارتر برگزار شد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: کشور‌های عضو اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان از جمله ایران، کره جنوبی، ژاپن یونان و پرو و شهر‌هایی که با آندونگ تفاهم‌نامه خواهرخواندگی داشتند در این مراسم حضور داشتند و خانم ایروانا بوکوا دبیر کل یونسکو به عنوان سخنران اصلی این مراسم بود.

به گزارش ایرنا، شهر اردبیل با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، از سوی وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به عنوان پایتخت گردشگری اکو معرفی و انتخاب شده است.

این رویداد مهم گردشگری نقش و تاثیر مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری و اقتصادی اردبیل داشته است.

به گفته مسئولان استان و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، آمار ورودی گردشگران خارجی در سال جاری به ۲ برابر آفزایش یافته است.

شهر اردبیل با دارا بودن مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خانه‌های تاریخی، بازار‌های سرپوشیده، و مناظر طبیعی از جمله دریاچه شورابیل و رودخانه بالیخلو همه ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

علاوه بر این همه ساله گردشگرانی در ایام عزاداری ماه محرم از جمله آیین‌های تشت‌گذاری به اردبیل سفر می‌کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار