رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه یک فقره حفاری غیرمجاز در این شهرستان نافرجام ماند، گفت: ۲ حفار غیرمجاز در این راستا دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 05 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با دستگیری ۲ حفار غیرمجاز که برای به دست آوردن اشیای تاریخی اقدام به حفاری کرده بودند، یک فقره حفاری غیرمجاز در شهرستان دامغان نافرجام ماند.

وی افزود: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه شرق شهرستان دامغان، با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی این شهرستان با همکاری فرماندهی انتظامی مهمان‌دوست دامغان، حفاران شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی این شهرستان، گفت: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اکبرپور بیان کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان سمنان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

به گزارش فارس؛ بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای کشف‌شده به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار