معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن اشاره به نحوه نگهداری مسجد سید اصفهان، اظهار کرد: در مورد مسجد سید نیز با توجه به گزارشات مردمی ، اعضای شورای فنی بازدیدی از مجموعه خواهند داشت و راهکارهای کاربردی خود برای حفظ این اثر ارزشمند را در قالب مصوبه به ثبت می‌رسانند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 03 November 2023

مهران زینلیان در چهارمین جلسه شورای فنی استان گفت: نظارت، بهره‌برداری و نگهداری اماکن تاریخی استان یکی از موضوعات مهم این جلسه بود که با بررسی نحوه اجرای مصوبات گذشته مورد بررسی قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی استان، ادامه داد: در این راستا مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضوابط نگهداری بناهای تاریخی (به ویژه میراثی که ثبت جهانی هستند) را تدوین و ابلاغ کند.

زینلیان افزود: همچنین مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و قانونی موجود، اختلاف میان متولیان را ساماندهی کند، که تمامی این مصوبات در نشست مورد پیگیری قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: از آنجا که ممکن است یک مجموعه چند متولی داشته باشد مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی شرح وظایف متولیان را مشخص و از ظرفیت نظام مهندسی و سمن‌های مردمی نیز برای نظارت‌ها استفاده کند.
وی یادآور شد: بخش دیگر این جلسه به بررسی عملکرد کارگروه نظارت که ذیل شورای فنی استان تشکیل می‌شود اختصاص یافت و گزارش این کارگروه پس از بازدیدهای میدان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

زینلیان ادامه داد: بخشی از مشکلات به مشاوران و پیمانکاران برمی‌گردد که در این راستا مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ورود و با تخطی‌ها برخورد کند و در خصوص کارفرمایان نیز مقرر شد تخلفات به استانداری معرفی و حسب قانون برای معرفی به واحد تخلفات اداری دستگاه‌ها اقدام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: متأسفانه این پیگیری‌ها در سال های اخیر انجام نمی‌شده که امیدواریم با جدیت در برخوردها وضعیت بهتری حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار