شهردار شاهرود به تلاش بی‌وقفه کارشناسان برای تهیه نقشه راه فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس این نقشه راه با تشکیل ۱۰ کارگروه تدوین شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 06 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محسن احمدی روز دوشنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف شهرستان شاهرود افزود: مدیریت شهری شاهرود به عنوان پیگیری کننده، هماهنگ‌کننده و استفاده از نظریه‌های کارشناسان حوزه فرهنگی کار تدوین نقشه فرهنگی این شهرستان را از سال گذشته بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۰ کارگروه برای تدوین این نقشه راه در نظر گرفته شد، ابراز کرد: گردآوری اطلاعات سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور در زمینه این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

احمدی به برگزاری نشست‌های متعدد با حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ نشست با حضور بیش از ۱۵۰ صاحب‌نظر و کارشناس برای تدوین این پیش‌نویس برگزار شد.

شهردار شاهرود ادامه داد: خانواده متعالی، تعلیم و تربیت، اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه، تبیین عالمانه و ترویج مبانی نظری انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویون، فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، ضرورت وجود هنر متعالی در ارکان مختلف جامعه، توسعه اقتصادی، سلامت، بهداشت و تغذیه و همچنین رسانه، فضای مجازی، ۱۰ کارگروه این نقشه راه تعیین شد.

وی با بیان اینکه خانواده متعالی به عنوان نخستین اولویت مهم شهرستان شناخته شد، افزود: ۲۳ کارشناس این حوزه در ۲۲ نشست گردهم آمدند، در این کارگروه ۱۳ مسئله و چالش مهم شهرستانی شناسایی شد که براساس تطبیق با ۲۲ اقدام ملی، ۹۲ اقدام شهرستانی تعریف شد.

احمدی با اشاره به اینکه این نقشه راه به عنوان پیش‌نویس است، ابراز کرد: برای تکمیل نقشه راه فرهنگی باید نشست‌های بیشتری برگزار شود تا پس از تایید اعضای شورای فرهنگ عمومی قابلیت اجرایی داشته باشد.

مدیریت فرهنگ عمومی با نقشه راه محقق می‌شود

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: فرهنگ عمومی مقوله‌ای قابل مدیریت و مهندسی است و با شکل گیری نقشه راه فرهنگی این امر محقق می‌شود.

حجت الاسلام عباس امینی افزود: پیش نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود به همت شهرداری و با تشکیل نشست‌های متعدد با حضور کارشناسان آماده شده است و این طرح باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه در شهر فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی توسط نهادها، سمن‌ها و مردم در حال انجام است، ادامه داد: این فعالیت‌ها باید در قالب یک نقشه راه ادامه پیدا کند و از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز شود.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه اخلاق عمومی مردم باید مدیریت و مهندسی شود، ابراز کرد: مدیریت درست فرهنگی نیاز به شورای تامین را کاهش می‌دهد و از شلوغی دادگاه‌ها جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه نسبت به اهداف و ساختار شورای فرهنگ عمومی کشور انتقاد وارد است، تصریح کرد: بازنگری جدی به این موضوع که مربوط به سال ۷۰ است، باید در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد.

حضور رییس جمهور در شورای فرهنگ عمومی نشان از اهمیت آن دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این نشست به حضور روز گذشته آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و گفت: حضور رییس جمهور نشان از اهمیت برگزاری شورای فرهنگ عمومی است.

فرشید فلاح با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شاهرود از نظر برگزاری منظم و پیگیری مصوبات در استان سمنان و کشور نمونه است، ابراز کرد: واگذاری اجرای طرح نقشه راه فرهنگی به شهرداری، به عنوان یک نهاد مردمی، نشان از تدبیر عالی و شایسته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون سند کار با تهیه نقشه راه فرهنگی آماده است، اظهار کرد: آسیب شناسی، اولویت‌بندی مسائل و ارائه راه‌کار‌ها از شاخصه‌های بارز این نقشه راه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز دشمنان تهاجم فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌اند، افزود: با وجود نقشه راه فرهنگی و اجرایی کردن آن، می‌توان بسیاری از این تهاجم‌ها را خنثی کرد.

فلاح با بیان اینکه امروز فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک دانشگاه عمومی تلقی شود، ادامه داد: می‌توان از این فرصت با تولید محتوا‌های فرهنگی برای تحکیم خانواده بهره برد.

برگزاری ۱۲۲ نشست شورای فرهنگ عمومی در شاهرود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم به ۱۴ آبان ماه سالروز تاسیس شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲۲ نشست این شورا در شاهرود برگزار شده است.

محمد تقی یزدی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۱۱ نشست شورای فرهنگ عمومی در شاهرود برگزار شد، افزود: این نشست‌ها ۳۲ دستور جلسه و ۳۹ مصوبه داشت.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شاهرود تاکنون اجرایی شده است، ابراز کرد: طی یکسال گذشته علاوه بر حضور اعضای شورا در نشست‌ها، از ۷۹ میهمان نیز دعوت به عمل آمد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ادامه داد: موضوع‌های جمعیت، خانواده و همچنین عفاف و حجاب در اولویت مصوبات این شورا قرار داشت.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار