کد خبر: ۱۱۳۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 11 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم نظارت امینانه و صادقانه بر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: مسئله نظارت‌های مدرن همچون جریان الکترونیکی بودن کارکرد و دولت الکترونیک در دیوان محاسبات جدی گرفته شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با نامداری قائم‌مقام معاونت امور اجرایی دیوان محاسبات کشور به همراه بابایی کشتلی مدیرکل جدید و ده محسنی مدیرکل سابق، ضمن اعلام مراتب انزجار نسبت به اقدامات ددمنشانه صهیونیست‌های غاصب جلاد، اظهار کرد: از اینکه مازندران موفق به کسب رتبه اول در امور اجرایی دیوان محاسبات کشور شده است جای خرسندی دارد.

وی افزود: انسان است و حرص و وسوسه‌های مختلف، که او را فریب داده و افراد را وادار به جنایت و مسئولان را وادار به تخلفات و چشم روی هم گذاشتن جرائم می‌کند، اولا نیاز به این است که فاز معنویت و تقوا تقویت شود و ثانیا باید مسئله نظارت‌های مدرن همچون جریان الکترونیکی بودن کارکرد و دولت الکترونیک در دیوان محاسبات جدی گرفته شود.

آیت الله محمدی لائینی گفت: در برخی از کشورها خبری از تقوا و ایمان نیست اما ذیل نظارت‌های مجهز سوءاستفاده ‌ها کم است و پایش‌های الکترونیکی نظارت‌ها کامل است، در این زمینه هم باید به سمت تجهیز و دولت الکترونیک پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: نگه داشتن این مجموعه نظارتی در راستای صداقت و امانت خودش بخشی از مدیریت است، مجموعه را باید حفظ کرد تا به‌وسیله آن استان حفظ شود، نفوذ خیلی مسئله جدی‌ای است، در عین ارائه گزارشات خوب باز شاهد ریخت و پاش و مصارف غیرنیاز توسط بسیاری از دستگاه‌های اجرایی هستیم که باوجود نظارت، امر به معروف و حراست جایز نیست.

امام جمعه ساری بیان کرد: از نظر امر به معروف هم باید از گردنه‌های نظارت محافظت شود، در ادارات باید از خرابی تاسیسات و گرمایش و سرمایش اضافه جلوگیری شود، ما مملکت غنی ای هستیم، تربیت اقتصادی و مصرف ما باید جدی تر گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه گاهی نظارت ها همراه با نوعی ابُهت‌ها و وحشت‌آفرینی‌های کاذب است که دست مدیران را می‌بندد، عنوان کرد: می‌توان با آموزش شاهد نظارت دقیق بدون ملاحظه اما همراه با رافت داشت و ترس بیخود ایجاد نکرد تا همه راغب و مشوق نظارت باشند، جمع بین نظارت و رافت خودش نوعی هنر مدیریتی است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت امینانه و صادقانه بر دستگاه‌ها، کرد: دانش بنیان کردن نظارت همراه با صداقت، اخلاق، معنویت، ایمان و تقوا و موارد دیگر در این دستگاه نیز ضرورت دارد، آموزش و توجیه شدن دستگاه‌ها را جدی بگیرند تا استانی بدون تخلف باشیم که می‌توان به آنجا رسید. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار