آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله عباسعلی اختری، از علمای شهیر سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 11 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله عباسعلی اختری روز پنجشنبه، ۲۵ آبان‌ماه سال‌جاری در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان برگزار می‌شود.

مرحوم عباس‌علی اختری، ۹ آبان ۱۴۰۱ داررفانی را وداع گفت. وی اهل شهر سرخه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده معمم ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده، ولی فقیه سابق در استان سمنان بود.

جلسه هماهنگی آیین نکوداشت مرحوم آیت الله عباسعلی اختری ظهر امروز با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در این نشست با تأکید بر لزوم بزرگداشت مفاخر علمی، دینی و فرهنگی استان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که چهره‌های شاخص استان زمانی که در قید حیات هستند، مورد تکریم قرار گیرند.

رئیس شورای سیاستگذاری نکوداشت مرحوم آیت‌الله عباسعلی اختری با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران این آیین در ماه‌های گذشته افزود: بزرگداشت شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله شاهچراغی و یا مرحوم آیت‌الله اختری (ره) موضوعی مربوط به یک فرد یا شخص نیست؛ بلکه ادای احترام به دین و علم و نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می‌شود.

مطیعی با یادآوری شخصیت سیاسی مرحوم اختری گفت: مرحوم آیت‌الله اختری در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا آمد و در طول زندگی خود، همراه با پدر و برادر بزرگوارش نقش برجسته‌ای در مبارزات پیش از انقلاب اسلامی ایفا کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به حضور مرحوم اختری در سنگر‌های مختلف دفاع از انقلاب در دهه‌های گذشته اظهار کرد: ادوار مختلف زندگی مرحوم آیت‌الله اختری باید به صورت مکتوب تنظیم و در اختیار عموم قرار گیرد.

وی هماهنگی کمیته‌های مختلف نکوداشت را عامل مهمی در برگزاری کیفی این آیین دانست و خاطرنشان کرد: نشر و ترویج اندیشه‌های شخصیت‌هایی همچون مرحوم آیت الله عباسعلی اختری اقدامی ارزشمند است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری صورت گیرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار