کد خبر: ۱۱۳۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 13 November 2023

مشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسرمشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسرمشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسرمشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسرمشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسرمشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسرمشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسر

تابناک گیلان مشارکت در طرح جمع آوری پسماند روستای احمدآباد شهرستان رودسر محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسرورحاشیه طرح جمع اوری پسماند روستای احمد اباد به خبرنگار تابناک گیلان، با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه با استانداران استان های شمالی در زمینه مدیریت پسماندهای استانی، اظهار کرد: در راستای پیگیری های مجدانه استاندار گیلان، مسئولیت مدیریت پسماند به فرمانداران واگذار شده است به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
وی با بیان اینکه طی 15 روز گذشته و در راستای دستورات رئیس جمهور و استاندار گیلان اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است، افزود: یکی از اقدامات در حوزه فرهنگی بوده و لذا مسئولان شهرستانی به همراه مردم و سمن ها بر فرهنگ سازی مدیریت پسماند تاکید دارند.
فرماندار رودسر با بیان اینکه فرهنگ می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات شهری و روستایی را حل کند، گفت: در حوزه پسماند همه شهروندان و روستاییان باید تفکیک از مبدا را رعایت کنند و باید با فرهنگ سازی، این طرح را نهادینه کنیم.
حیدری، از مسئولان خواست در این مهم پیشقدم باشند و اضافه کرد: حضور مسئولان در طرح های جمع آوری زباله در روستاها و بخش ها باید به فرهنگ تبدیل شود و لذا یک روز از هفته را به نام روز پاکبانی در شهرستانی نامگذاری خواهیم کرد تا همه مسئولان در کنار مردم نسبت به پاکسازی محیط های شهری و روستایی اهتمام داشته باشند. قطعا با همکاری مردم و برنامه ریزی از سوی دستگاه ها و اهتمام بخشداران و شهرداران این چالش بزرگ استان و شهرستان را حل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه با حمایت استاندار پس از سال ها موفق به اخذ موافقت کمیسیون ماده یک امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی برای استفاده از زمین متصل به مرکز دپوس پسماند شهر رودسر شدیم، اضافه کرد: شهردار رودسر پیگیری های لازم را انجام خواهد داد تا مرکز دپو را تخلیه و زباله های ریجکتی را به صورت علمی و بهداشتی دفن کنیم.
فرماندار رودسر با اشاره به شرایط مساعد مرکز دفن زباله چابکسر، ادامه داد: هم لندفیل و هم پردازش زباله در چابکسر مطابق استاندارد بوده و می توانیم با استفاده از علم روز دنیا و بهره مندی از ظرفیت نخبگان، اقدام به تجهیز و تقوین این مرکز کنیم.
حیدری همچنین از خرید ماشین آلات زباله سوز برای رحیم آباد خبر داد و بیان کرد: یک دستگاه زباله سوز نیز توسط جوانان نخبه استان اختراع شده و مراحل آزمایش اولیه را می گذارند و به زودی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 122 روستای شهرستان طرح تفکیک زباله از مبدا را انجام می دهند، گفت: شهرستان رودسر 400 روستا دارد و امیدواریم همه دهیاران پای کار بیایند و این طرح را به سرانجام برسانند؛ در این راستا استفاده از ظرفیت سمن ها نیز در دستور کار است تا بتوانیم طبیعت سبز عاری از پسماند داشته باشیم.
فرماندار رودسر، استان گیلان را گردشگرپذیر دانست و متذکر شد: شهرستان رودسر نیز از غنای فرهنگی و تمدنی و طبیعی برخوردار بوده و حیف است که شاهد نازیبایی های پسماند باشیم. از رسانه ها می خواهیم جهت ارتقای هم افزایی مردم و مسئولام گام بردارند تا شهری پاکیزه داشته باشیم.
وی در ادامه به ارزشمندی زباله اشاره کرد و گفت: با استفاده از تکنولوژی می توانیم تهدیدات بهداشتی و اجتماعی زباله را به فرصت درآمدزایی تبدیل کنیم و شهرداری ها می توانند از محل تفکیک درآمد پایدار ایجاد کنند.
حیدری با بیان اینکه پسماند در گیلان بایستی به فرصت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: سمن ها حلقه های ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و لذا باید با مشارکت هم مشکل پسماند را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار