معاون دادگستری تهران:
معاون قضایی رئیس کل و رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران گفت: در حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی تمامی دستگاه‌ها باید سهیم باشند، عزم دستگاه قضایی برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 15 November 2023

به گزارش تابناک تهران، مرتضی تورک، معاون قضایی رئیس کل و رئیس حوزه ریاست دادگستری استان تهران در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار داشت: علاوه بر بررسی مصوبات جلسات قبل، سه موضوع از جمله پلاک ۱۲۹ اصلی بخش مرکزی صباشهر شهریار، اراضی موقوفه شرف النساء روستای کرشت و اراضی موصوف به اوراقچیان شهرری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران با اشاره به اجرای دادنامه زمینی واقع در کیانشهر افزود: عزم دستگاه قضایی برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز است و در این راستا طی سال‌های گذشته چندین هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه مناطق خوش آب و هوا از دیر باز مورد طمع زمین خواران بوده و هست و همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با زمین خواری و دستورالعمل ریاست قوه قضاییه در جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز و همچنین بخشنامه رئیس کل دادگستری استان تهران، دستگاه قضایی با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد خواهد کرد.

تورک بیان کرد: مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای این نشست پیگیری مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران، رفع تصرف حریم رودخانه ها، مقابله با ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی و برخورد قانونی در مقابل ترک فعل مدیران و سهل انگاری نسبت به حفظ حقوق بیت‌المال است.

رئیس حوزه ریاست دادگستری استان تهران بیان داشت: چنانچه اشخاص به تشخیص ادارات منابع طبیعی در نوعیت اراضی اعتراضی داشته باشند، مطابق ماده ۹ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تبصره ذیل آن باید اعتراض خود را در مراجع صالحه (شعب ویژه) طرح کنند که در صورت طرح دعاوی با موضوع سابقه احیاء در اراضی ملی، مدعی به طرح دعوای حقوقی ارشاد و تصمیم قانونی در خصوص پرونده کیفری اتخاذ می‌شود.

در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان ادارات مربوطه در مورد مسائل و مشکلات پیش روی به بحث و تبادل نظر پرداختند و راهکارهایی ارائه دادند.

/پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار