نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: بیش از ۴۰ عنوان کتاب و مقاله از آیت‌الله اختری به یادگار مانده است که تمام آنها در موقع نیاز جدی کشور به چاپ رسیده بود.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 16 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری؛ مردی از جنس شجاعت و فضیلت با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان اظهار کرد: تجلیل از بزرگان و عالمان دین توفیقی برای ماست و در واقع، این بزرگداشت به معنای بزرگداشت علم، شجاعت، جهاد و فقاهت است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله اختری در خانواده‌ای مؤمن و بافضیلت متولد شد و دارای هوش، استعداد و انگیزه‌ای قوی برای رسیدن به کمال بود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: شوق، اشتیاق و علاقه وافر و استمراری آیت‌الله اختری برای رسیدن به کمال مثال‌زدنی و درخور توجه بود.

مطیعی بیان کرد: آیت‌الله اختری تنها کسی بود که در مسجد امام خمینی (ره)، اعتکاف رمضانیه داشت و هر سال این اقدام مبارک را به انجام می‌رساند و این امر یک زمینه برای کمال ایشان بود.

وی تصریح کرد: تلاش و کوشش بی‌وقفه و شبانه‌روزی آیت‌الله اختری بسیار مشهود است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: بیش از ۴۰ کتاب و مقاله از آیت‌الله اختری به یادگار مانده که تمام آن‌ها در موقع نیاز جدی کشور به چاپ رسیده بود.

مطیعی افزود: بهره‌گیری از اساتید خوب و بزرگ همچون آیات‌عظام میلانی، وحید، فلسفی و ... از موجبات کمال آیت‌الله اختری بود.

وی تصریح کرد: عالم همچون چشمه‌ای است که اطرافیان باید از وجود ایشان سیراب شوند و بی‌تردید دوستان درسی، سیاسی و ... آیت‌الله اختری در رشد و کمال ایشان مؤثر بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دارایی‌های ذاتی همراه با توفیق الهی موجب رشد و کمال آیت‌الله اختری شد، گفت: مرحوم آیت‌الله اختری در عبادت زبانزد بودند.

مطیعی بیان کرد: امروز همه ما باید دنبال آن باشیم که انسان بدردبخوری برای نظام و امام زمان (عج) باشیم.

مرحوم آیت‌الله عباس‌علی اختری، ۹ آبان ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت. وی اهل شهر سرخه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده معمم ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده، ولی فقیه سابق در استان سمنان بود.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار