کد خبر: ۱۱۳۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 18 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کامل انتظامی مازندران در 27 آبان ماه به این شرح است: 

------------------------------------

آزادسازی اراضی کشاورزی در محمودآباد 

سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 53 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر 795 میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در تشريح اين خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های مذکور تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، 82 مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در 53 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی 5 روستای توابع شهرستان محمودآباد تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی، ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ 795 میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای 12 نفر از سودجویان که اقدام به احداث ساختمان و دیوارکشی در زمین های مذکور کرده بودند، خبر داد.

سردار مفخمی شهرستانی با تاکید بر در برخورد قاطع و قانونی پلیس با و ساخت و سازهای غیرمجاز از مردم خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام کنند.

------------------------------------

اراضی150میلیاردی درگلوگاه رفع تصرف شد 

سردار حسینی جانشین انتظامي استان مازندران از رفع تصرف 15 هزار متر از اراضي ملي به ارزش 150 ميليارد ريال در شهرستان گلوگاه خبر داد. 

سردار "سید موسی حسینی" در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگذاری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پي دريافت خبري مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان گلوگاه، بررسي موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به همراه كارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامي اعزام شدند.

جانشین انتظامي استان مازندران بيان داشت: در بازدید از زمين مورد نظر مشخص شد زمین خواران 15 هکتار از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غير قانوني آن را تصرف و محصور کردند که با حكم قضائي رفع تصرف انجام شد.

سردار حسینی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌هاي تصرف شده را 150 میلیارد ریال برآورد كردند، خاطر نشان کرد: از شهروندان خواست، براي حفظ و حراست از اراضی ملی در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

کشف میلیاردی سیگار و تنباکوی قاچاق در ساری 

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بیش از 24هزار نخ سیگار و 780پاکت تنباکوی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در شهرستان ساری خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت‌ و‌گو با خبرنگار خبرگزاری پليس، در تشريح اين خبر گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران قرار داشته و پلیس بر اساس قانون با این معضل اقتصادی برخورد می‌کند.

وی افزود:کارآگاهان این پلیس در راستای طرح مبارزه با عرضه کالاهای دخانی با انجام کارهای اطلاعاتی پس از شناسایی یک باب انبار سیگار و تنباکوی قاچاق در شهرستان ساری، پس از بررسی های لازم موضوع کشف در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در بازدید از آن انبار که در داخل حیاط یک باب منزل مسکونی بود، تعداد 24 هزار و 200نخ سیگار و 780پاکت تنباکوی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه سیگارهای کشف شده تحویل انبار اموال تملیکی استان شد،اظهار داشت: پرونده در این خصوص تشکیل و یک متهم به تعزیرات حکومتی شهرستان ساری معرفی شد.

سرهنگ محمدپور در پايان خاطرنشان كرد: اقدامات پليس در خصوص جلوگیری از ورود قاچاق و برخورد جدی با مجرمان این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد و از شهروندان خواست اینگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا و ارز را از طریق پل ارتباطی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

بازگشت "علی اصغر" گمشده به آغوش مادر در عباس آباد 

سرهنگ صفاری زاده فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از بازگرداندن کودک گمشده به آغوش مادرش با تلاش و احساس مسئولیت پلیس در شهر عباس آباد خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: سرهنگ"داود صفاری زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: روز گذشته با اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیس مبنی بر گم شدن کودک 7ساله ای به نام "علی اصغر" بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع، ماموران انتظامی و پلیس های تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه با تاریک شدن هوا ماموران با تمام توان برای پیدا کردن این کودک تلاش کردند، تصریح کرد: در نهایت علی اصغر 7ساله پیدا شده و صحيح و سالم به آغوش مادرش بازگشت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد تصریح کرد: اگر تلاش مستمر ماموران نبود شاید این کودک گرفتار مشکلات جدی می شد.

سرهنگ صفاری زاده با اشاره به قدرداني خانواده كودك گمشده از پليس به والدين توصيه كرد: هنگامي که با کودکان خود در محيط خارج از خانه و اماکن شلوغ به سر مي‌برند هرگز از آن ها غفلت نکرده و همچنین به کودک خود آموزش دهند در اين گونه مواقع حتماً از پليس کمک بخواهد.

------------------------------------

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در میاندورود 

سرهنگ راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 4 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف دو دستگاه خودرو خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی پاسگاه گهربارن در مسیر حوزه استحفاظي به دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 4 تن چوب که توسط راننده های خودروها به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان میاندورود برداشت شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: راننده های خودروها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان میاندورود تحویل داده شد.

سرهنگ راست خدیو در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

دستگيري3 سارق منزل در شهرستان نکا 

سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگيري 3 سارق منزل با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"قاسم عزیزی" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در شهرستان، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای وسابقه دار در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصريح کرد: متهمان طی عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگیر و تاکنون به8 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سرهنگ عزیزی در پایان از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان واسترداد به مالباختگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شده و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار