مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس در شهریورماه امسال، بیشترین تراکم مسافری را در بین فرودگاه‌های کشور داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 19 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمود امانی‌بنی با بیان این مطلب افزود: امروز، آمار ترافیک مسافری فرودگاه‌ها بیانگر میزان توسعه‌ اقتصادی و حجم جابه‌جایی بار هوایی نیز نشانگر قدرت اقتصادی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه توسعه فرودگاه‌ها و افزایش سفر و مسافر تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر اقتصاد هر منطقه دارد، افزود: اشتغال‌زایی، کمک به رونق و توسعه صنعت گردشگری و خدمات وابسته از مهم‌ترین تاثیرات افزایش سفر و توسعه فرودگاه‌ها است؛ اما در استان خراسان‌رضوی و به‌ویژه مشهدالرضا(ع)، دستاورد مهمتر رونق گردشگری زیارت و افزایش ورود زائران داخلی و خارجی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) خواهد بود.

امانی‌بنی با تاکید براینکه امروز فرودگاه‌ بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس اقدامات کم‌نظیری در مسیر توسعه گردشگری زیارت داشته است، به آخرین گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تنها در شهریورماه امسال، حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها در 9 فرودگاه کشور انجام شده که فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌‌نژاد مشهد در رده دوم قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی افزود: همچنین 80 درصد نشست و برخاست‌های پروازهای بین‌المللی، در پنج فرودگاه انجام شده که در این زمینه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس در رده نخست قرار گرفته است.

امانی‌بنی با بیان اینکه در شهریورماه امسال فرودگاه مشهد با متوسط 130 مسافر در هر پرواز؛ بیشترین تراکم مسافری را در میان فرودگاه‌های کشور کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در شهریورماه امسال مسیر تهران به مشهد، پرترددترین مسیر پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر نیز به مسیر مشهد به تهران اختصاص یافته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اما در میان پروازهای بین‌المللی مسیر مشهد به نجف با تعداد 272 پرواز، پرترددترین مسیر بوده و بیشترین مسافر نیز به همین مسیر اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار