کد خبر: ۱۱۳۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 19 November 2023

به گزارش تابناک از گچساران در ابتدای مراسم سرپرست شبکه بهداشت و درمان، ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را گرامی داشت .

دکتر حسین عسکری افزود : دفاع مقدس یک واژه پر معنا و پر مفهوم است، چون انگیزه حضور عزیزانی که در این جریان بودند، انگیزه‌های الهی بود، انگیزه مادی نبود، همین انگیزه های الهی بود که توانست این جنگ، حضور و دفاع در جبهه‌های نبرد را به عنوان حضور مقدس و با ارزش تا همیشه تاریخ به ثبت برساند.


وی خاطر نشان کرد: شهدا رفتند تا ما حافظ نظام اسلامی باشیم و احکام اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنیم که امیدواریم خداوند به ما شناخت دهد تا در راستای اهداف نطام استوار باشیم.
در ادامه مراسم سید جواد موسوی امجد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز شهدا از مفاخر و مواریث معنوی کشورمان هستند که باید همواره مقام شامخ آنها ارج نهاده شود بنابراین یکی ار اقدام های مناسب، برگزاری یادواره هایی به صورت محلی، شهرستانی، و استانی برای این عزیزان است.
حجه الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی امجد توسعه و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در کنار فرهنگ امدادی، تبیین فعالیت ها و خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر در هشت سال دفاع مقدس را از دیگر اهداف برشمرد.

وی اهداف یادواره را شناخت درست گذشته برای برداشتن گام های استوار در آینده بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، زنده نگه داشتن یاد و خاطره و راه شهدا به ویژه شهدای امدادگر دانست.
حجه الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی امجد تصریح کرد : انتقال پیام شهیدان و الگو سازی برای جوانان، تجلیل از خانواده های معظم شهدای امدادگر و تقدیر از امدادگران و پیشکسوتان امداد و نجات در دوران دفاع مقدس و فداکاران خدمت نیز از دیگر اهداف این یادواره است.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت برگزاری یاواره شهدا تاکید کرد : ما باید امروز ادامه دهنده راه آنان باشیم تابتوانیم دین خود نسبت به فداکاری و ایثارشان ادا کنیم و با اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری در حفظ و حراست ایران اسلامی‌کوشا باشیم .
در پایان یادواره ۵ شهید امدادگر و سلامت با اهدا گل و لوح یادبودی از خانواده های این شهیدان تقدیر شد.
گفتنی است ۳ شهید از نیروهای امدادگر هلال  شبکه بهداشت از شهدای دوران دفاع مقدس به شمار می آیند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار