مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: قهرمانان زنجانی ۱۱ درصد مدال‌های کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و ۱.۵ درصد نشان‌های ورزشکاران ایرانی در رقابت‌‎های پاراآسیایی را از آن خود کردند که نسبت به جمعیت و شرایط استان موفقیت بزرگی است.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ 19 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، جواد بازرگان روز یکشنبه در کارگروه توسعه مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان، افزود: این موفقیت‌ها حاصل تلاش جمعی در ادارات ورزش و جوانان، هیات‌های ورزشی و قهرمانان استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۶ نشان رنگارنگ سهم ورزشکاران زنجان از هانگژو بود، گفت: ورزشکاران زنجانی در مسابقات آسیایی، عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشتند و به ۶ نشان رنگارنگ در رشته‌های مختلف دست یافتند.

بازرگان افزود: ۲۸۰ ورزشکار از ایران به مسابقات آسیایی در هانگژوی چین اعزام شده بودند که سهم استان ۱۲ ورزشکار، ۲ مربی و یک داور بود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران شایسته استان در این رقابت‌ها یک مدال طلا و پنج نقره کسب کردند، اضافه کرد: کسب این تعداد مدال مسابقات آسیایی برای استان با توجه به جمعیت و امکانات آن موفقیت بزرگی است.

بازرگان گفت: مسابقات آسیایی بعد از المپیک دومین رخداد مهم ورزشی جهان محسوب می‌شود و نگاه حمایتی، سرمایه گذاری و پشتیبانی برای موفقیت در این عرصه بسیار موثر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با بیان اینکه سهم ورزشکاران اعزامی استان به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژوی چین ۲ مدال ارزشمند برنز بود، افزود: در این دوره از مسابقات" محسن بیگدلی" ورزشکار زنجانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران و "رویا سلطانی" دیگر ورزشکار زنجانی در رشته پارا قایقرانی مدال برنز کسب کردند.

این مسوول ادامه داد: کسب سهمیه پارا المپیک رشته پاراتیراندازی توسط "رقیه شجاعی" در مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین از دیگر افتخارات ورزشکاران زنجانی در این رقابت‌ها بود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹ بازیکن و مربی از استان زنجان در قالب تیم ملی به بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۲۳ هانگژوی چین اعزام شده بودند، اضافه کرد: ۲ نفر به عنوان داور و مربی و مابقی نیز ورزشکار بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: این تعداد ورزشکار، مربی و داور زنجانی در رشته‌های بوچیا، دوچرخه سواری، تیراندازی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، شنا و قایقرانی در اردو‌های تیم‌های ملی حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌های مطلوب و منسجم این نوع موفقیت‌ها در تاریخ ورزش استان تکرار شود که همدلی و همکاری دستگاه‌ها در این زمینه نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب ۱۳۱ مدال رنگارنگ شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای اولین بار در جایگاه دوم بازی‌های پاراآسیایی قرار گرفت.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار