قدم زدن در دل جنگل‌ پاییزی شمال و تماشای دلبری‌های طبیعت غرق در مه با چاشنی سکوت درست مانند یک رویاست.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 25 November 2023

 سفر در فصل پاییز، یعنی لذت تماشای درختان زرد و نارنجی و گوش سپردن به صدای خش خش برگ‌های پاییزی و به سینه کشیدن عطر و بوی خاک باران خورده.

لمس خنکای پاییزی جنگل با همراهی نور ملایم خورشید که سرسختانه خودش را از لابه‌لای شاخ و برگ درختان به زمین می‌رساند، تجربه‌ای خاص برایتان رقم خواهد زد.

به گزارش جاجیگا، پاییز را باید یکی از بهترین فصل‌های سفر دانست، چون همه چیز برای یک سفر پرآرامش آماده‌است؛ جاده‌ها‌ی خلوت، ویلای خوش‌قیمت، هوای دلچسب و منظره‌هایی تماشایی.

پس چمدان ببندید و رد برگ‌ها را بگیرید تا از قدم زدن در دل جنگل‌های پاییزی شمال غرق لذت شوید.

جنگل لاریخانی سیاهکل

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

 
 
 

جنگل لاریخانی سیاهکل یکی از مقاصد پاییزی بکر گیلان است که چشمه آب معدنی لاریخانی و چندین آبشار را در خودش جای داده.

جنگل لاریخانی با درختان کهنسال و مناظر پاییزی زیبا برای جنگل‌نوردی، کمپینگ و پیک نیک مناسب است.

این جنگل در جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد و با گذر از جاده سیاهکل به دیلمان از دل این جنگل و تونلی رنگارنگ عبور می‌کنید.

جنگل پاییزی گیسوم

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

پارک جنگلی گیسوم با داشتن درختان بلند و سربه فلک کشیده و فاصله کمش از ساحل دریا، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و پارک های جنگلی گیلان است.

این پارک جنگلی چشم نواز و رنگارنگ حدود ۸۰ هکتار وسعت دارد و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را در خودش جای داده.

با عبور از تونل جنگلی پاییزی گیسوم به ساحل دریا با انواع تفریحات هیجان‌انگیز آن خواهید رسید.

جنگل گیسوم در ۱۰ کیلومتری جاده تالش به رشت قرار دارد.

برای رسیدن به گیسوم کافی است جاده رشت را به سمت آستارا پیش بگیرید و بعد از عبور از پره سر تالش در سمت راست جاده، جنگل گیسوم توجه شما را جلب خواهد کرد.

جنگل دالخانی رامسر

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

یکی از بکرترین جنگل‌های پاییزی شمال، جنگل دالخانی است که فقط ۳۰ کیلومتر با رامسر فاصله دارد و با هوای مطبوع و طبیعت رنگارنگش حسابی شما را غافلگیر می‌کند.

اگر خوش شانس باشید و باران هم بزند و بوی خاک باران خورده در جنگل بلند شود، دیگر همه چیز برای استنشاق آرامش آماده است.

مسیر رسیدن به جنگل دالخانی هم قشنگ و رویایی است؛ درختانی هزار رنگی از جلو چشم می‌گذرند، مه غلیظی که از میانه‌های جنگل سر و کله‌اش پیدا می‌شود و دکه‌های کوچکی که سر راهتان قد علم می‌کنند و شما را به خوردن چای آتشی و آش داغ و بلال تازه وسوسه می‌کنند.

در مسیر رسیدن به جنگل دالخانی چندین روستای ییلاقی در رامسر مثل روستای جنت رودبار، روستای گرمساسر و ییلاق گلین به چشم میخورند که هر کدام زیبایی و جذابیت خودشان را دارند.

جنگل دوهزار و سه‌هزار تنکابن

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

جنگل‌های زیبا و بکر دوهزار و سه هزار تنکابن از معروف‌ترین جنگل‌ های شمال و یکی دیگر از مسیرهای جذاب پاییزی برای تماشای نقش آفرینی رنگارنگ پاییز است.

با عبوراز میان تونل‌های جنگلی، آرامش و حال و هوای خنک پاییزی را می‌شود به خوبی لمس کرد.

پارک جنگلی سی‌سنگان

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

پارک جنگلی سی‌سنگان، یکی از مشهورترین جنگل‌های مازندران و یک مقصد پاییزی زیبا در سفر به نوشهر است.

جنگل سیسنگان که با هدف حفاظت از گونه‌های شمشاد ایجاد شده، دارای انواع گونه‌های گیاهی مثل توسکا، لرگ، ‏بلوط، آزاد، لیلکی، انجیر، انار و ازگیل است.

به دلیل فاصله کمی که این جنگل پاییزی با دریا دارد تجربه هم‌زمانی از جنگل و ساحل دریا را خواهید داشت.

در ساحل سی‌سنگان امکانات تفریحی مختلفی مثل پیست کارتینگ، موتور چهار چرخ، قایق سواری، جت اسکی، شاتل در انتظار شماست. کافه، رستوران، آلاچیق و شهربازی کودکان هم از دیگر امکانات این جنگل ساحلی شمال است.

جنگل سیسنگان در ۱۹ کیلومتری جاده نور به سمت نوشهر قرار دارد.

جنگل الیمستان آمل

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

جنگل الیمستان آمل یک مقصد تمام عیار برای سفر پاییزی است.

با رسیدن پاییز باد مابین درختان جنپل الیمستان به رقص در‌ می‌آید و فرشی از برگ‌های رنگارنگ تشکیل می‌دهد تا نهایت زیبایی را به رخ ‌بکشد.

پیچش مه غلیظ ما بین درختان بلند بالایی که قبای هزار رنگ به تن دارند، حال و هوایی افسانه‌ای به این جنگل پاییزی می‌بخشد که با قدم زدن در آن غرق در رویایی شیرین می‌شوید.

اگر شانس با شما یار باشد، گله اسب‌های وحشی را هم در این جنگل می‌بینید که منظره‌ای شبیه یک قاب عکس پیش چشم شما به نمایش می‌گذارد.

نام این جنگل زیبا که در آمل قرار دارد از گیاهی به نام «الیما» گرفته شده. این گیاه که در اردیبهشت ماه می‌روید، شباهت زیادی به پیازچه دارد و مردم محلی آن را در خورشت یا به صورت خام مصرف می‌کنند.

برای رفتن به جنگل الیمستان کافی است وارد جاده هراز شوید و به فاصله ۵۰ کیلومتری از آمل به این جنگل رازآلود رنگارنگ خواهید رسید.

جنگل لفور، جنگل پاییزی شمال

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چهل میلیون ساله هیرکانی و مجموعه‌ای به هم پیوسته از درختان، چشمه‌ها، آبشار، پرندگان و گونه‌های جانوری است.

با ورود به این جنگل، موسیقی آواز پرندگان، منظره اندام درختان پر شاخ و برگ خزه بسته و فضای مه گرفته از سقوط آبشار و پاچش قطرات در انتظار جنگل‌نوردان است.

دریاچه لفور در منطقه جنگلی یکی از مناظر زیبای خوش رنگ و آب و هوای سوادکوه است که در فصل پاییز زیباتر هم می‌شود و نقش رنگارنگ جنگل را منعکس می‌کند.

جنگل‌نوردی، ماهیگیری، پیک نیک، عکاسی در طبیعت و دل به آرامش و موسیقی جنگل سپردن، قایقرانی و شب مانی کنار دریاچه از تفریحات جنگل و دریاچه لفور است.

جنگل پلنگ دره سوادکوه

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

منطقه جنگلی پلنگ دره یکی از مسیرهای گردشگری و طبیعتگردی زیبا درفصل پاییز با منظره‌های طبیعی خیره‌کننده در شهرستان سوادکوه و در نزدیکی شیرگاه است.

جنگل‎نوردی، کمپینگ و عکاسی از مناظر زیبای پاییزی از تفریحات این منطقه است.

جنگل پلنگ دره یک مسیر رنگارنگ با عطر گیاهان خوشبو مثل پونه جنگلی، درختان توسکا، انجیلی، پر سیاوشان آن هم در مسیر رودخانه زلال و پرآب پلنگ دره است.

در ادامه عبود رودخانه با رسیدن به آبشار پلنگ‌دره یکی از زیباترین آبشار های مازندران، با منظره‌ای جذاب از آبشار و حوضچه و فضایی خنک از پاشش قطرات روبه رو می‌شوید.

جنگل راش سوادکوه

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

از سوادکوه که به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید، در مسیر رسیدن به روستای سنگده، درختان سربه‌فلک کشیده راش را، که همچون سقفی بر مسیر سایه انداخته‌اند، خواهید دید.

جنگل راش با داشتن تعداد زیادی از این درخت کمیاب و ارزشمند به یکی از جنگل‌های پاییزی محبوب شمال برای لمس آرامش طبیعت، جنگل‌نوردی و پیک نیک تبدیل شده است.

عبور رودخانه از دل جنگل راش بر زیبایی آن افزوده و در عمق جنگل راش تنها صدایی که به گوش می‌رسد، صدای ریزش آب و آواز پرندگان جنگلی است.

جنگل ناهارخوران گرگان

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

جنگل نهارخوران معروف‌ترین منطقه گردشگری جنگلی شهر گرگان است که بهترین گزینه برای لذت بردن از تصاویر رنگارنگ، عطر دلپذیر درختان و هوای خنک و پاییزی است.

جنگل نهارخوران فضای مناسب و هوای دلچسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک دارد.

این منطقه در چهار کیلومتری جنوب شرقی گرگان قرار دارد و با ادامه دادن این جاده به روستای زیارت می‌رسید.

جنگل النگدره گرگان

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

در مسیر جاده نهارخوران گرگان، به کیلومتر پنج جاده که برسید، شاخ و برگ طلایی درختان یکی از زیباترین جنگل‌های پاییزی شمال نمایان می‌شود.

پاییز جنگل النگدره را به هیچ وجه نباید از دست داد چرا که درست شبیه یک تابلو نقاشی رنگارنگ دلبری می‌کند.

پیاده‌روی در مسیر جاده چوبی، دوچرخه سواری و جنگل‌نوردی خنک با عطر درختان باران خورده در این جنگل چشم نواز در انتظار شماست.

از اواخر آبان و اوایل آذر ماه، پاییز به شهر گرگان می‌رسد و جلوه بی نظیر این فصل را در مسیرهای جنگلی این شهر می‌شود تماشا کرد.

جنگل ابر شاهرود

12 جنگل پاییزی شمال که نباید از دستش بدی!

جنگل ابر شاهرود پدیده‌ طبیعی خارق العاده‌ای است که در دوره‌ای خاص آسمان به زمین می‌رسد و حس قدم زدن میان ابرها و لابه‌لای درختان جنگلی به هم می‌آمیزد.

این منطقه زیبا و تماشایی در که در استان سمنان قرار گرفته ادامه جنگل‌ها زیبای هیرکانی است که به سمنان می‌رسد و در پاییز بسیار دیدنی است.

سخن آخر

سفر به شمال و قدم زدن بین جنگل‌های جذاب آن در هر فصلی زیباست. اما باید حساب پاییز با دلبری‌های رنگارنگش را از بقیه فصل‌ها جدا کرد.

لمس خنکای پاییزی جنگل با همراهی نور ملایم خورشید که سرسختانه خودش را از لابه‌لای شاخ و برگ درختان به زمین می‌رساند، تجربه‌ای خاص برایتان رقم خواهد زد.

در این نوشته سراغ ۱۲ جنگل پاییزی شمال رفتیم و لابه‌لای درختان رنگارنگ و سربه‌فلک کشیده آن چرخی زدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار