مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در استان ایلام ۵۶ باب کتابخانه فعال وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 25 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان ایلام همزمان با اولین روز از آخرین ماه پاییز با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که امسال با شعار آینده خواندنی است در سراسر کشور برگزار شد بیان کرد: آینده را ما با خواندن کتاب تعیین می‌کنیم. باید توجه داشت هر چه اندیشه و آگاهی ما کامل‌تر باشد قطعاً در مراحل مختلف زندگی چه برای خود و چه برای آینده کشور موفقیت‌های موثری را خواهیم داشت.

حیدری ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان، کتابداران، نویسندگان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایلام به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: ما در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج و ارتقاء کتابخوانی، سطح سرانه مطالعه استان را بیافزاییم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در ادامه مراسم بیان کرد: در استان ایلام ۵۶ باب کتابخانه فعال وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند. در کتابخانه‌های عمومی استان بیشترین اعضاء را قشر نوجوانان تشکیل می‌دهند مابقی اعضاء بیش از ۱۰ هزار از قشر جوان، حدود ۷ نفر قشر کودک و بیش از چهار هزار نفر قشر بزرگسالان هستند.

وی افزود: جای تقدیر دارد که دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم همواره توجه ویژه به کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد و کارهای مهم و تاثیرگذاری در این حوزه به سرانجام رسانده است. در دولت سیزدهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی از توجه خوبی برخوردار شده است و در دو سال گذشته اعتباراتی جهت تجهیز، بازسازی و ساخت کتابخانه‌ها در مناطق مختلف استان جذب شده است.

حیدری با اعلام اینکه اکثر کتاب‌خوانان برتر ما در روستاها و مناطق محروم استان ساکن هستند گفت: هر زمان مسئولین همیار کتابخانه‌ها بودند، شاهد رشد و پویایی و همچنین درخشش و موفقیت در آن حوزه بودیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در انتهای سخنان خود بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال حاضر تنها نهاد فرهنگی است که در کنار سازمان‌های تخصصی در حال خدمت رسانی به نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان در سراسر کشور است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار