مدیرکل غله قم:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت:‌ وضعیت موجودی شکر برای رفع نیاز مردم در قم اطمینان بخش است و توزیع این محصول در راستای تنظیم بازار به صورت مستمر ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ 25 November 2023

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی، بیان داشت: در حال حاضر با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته هیچ مشکلی در مورد تامین مایحتاج مردم استان قم به خصوص در مورد شکر وجود ندارد و برنامه‌های حمل و توزیع این محصول توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در زمان‌های تعیین شده انجام می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه بیش‌از ۲ هزار و ۲۵۰ تُن شکر در راستای تنظیم بازار مصارف خانوار از طریق فروشگاه‌های استان توزیع شد، همچنین هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تُن شکر در انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان موجود است که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده به صورت مستمر برای توزیع در بازار استان تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به تصمیم‌گیری انجام شده، برنامه حمل یک‌هزار و ۶۰۰ تُن شکر به استان قم نیز در دستور کار است و ما از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش سهمیه استان در این بخش در راستای تنظیم هرچه بهتر بازار و تامین نیاز مردم استفاده می‌کنیم.

محمدی گفت: استاندار محترم نسبت به تامین و توزیع سریع و به‌موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم تاکید فراوانی دارند که در همین راستا تلاش کردیم استان قم در زمینه تدارک و عرضه شکر مورد نیاز مردم در سطح کشور عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخشی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان و کارخانه‌های قند سراسر کشور به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار