مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کاوش‌هایی در غار رازآور کرمانشاه انجام شده که نتایج آن به‌ زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 18 October 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کاوش‌هایی در غار رازآور کرمانشاه انجام شده که نتایج آن به‌ زودی منتشر می‌شود.

 علی فعله‌گری پیش از ظهر امروز در نشست علمی باستان‌شناسی درباره منطقه زاگرس اظهار کرد: کرمانشاه در حوزه باستان‌شناسی موقعیت ممتازی در سطح کشور دارد.

وی با تصریح اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی بیش از یک‌دهه در کرمانشاه به علت کمبود اعتبار متوقف شده بود، گفت: از اواخر سال 92 پژوهش و کاوش‌های باستان‌شناسی به یکی از دغدغه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تبدیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: رایزنی‌های بسیاری انجام دادیم تا در تأمین اعتبار سال 93 سهم قابل‌توجهی برای حوزه میراث فرهنگی داشته باشیم.

فعله‌گری بیان داشت: در طاقبستان و شکارگاه خسرو پرویز پژوهش‌ها و کاوش‌های خوبی صورت گرفته است و نتیجه کاوش و پژوهش‌های غار رازآور به‌ زودی در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: با انجام این گونه کاوش‌ها تاریخ با ارزش و طولانی کرمانشاه مشخص می‌شود که شایسته است بخش بیشتری از اعتبارات به این حوزه اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به روی کار آمدن استاندار جدید کرمانشاه، گفت: گردشگری به محور توسعه استان تبدیل شده است و باید برای رونق این بخش زمینه‌ها را فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، نشست علمی باستان‌شناسی درباره منطقه زاگرس در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه رازی با دانشگاه‌های خارجی برگزار شد.

پروفسور الکساندر توروتس استاد و پژوهشگر دانشگاه لون نروژ به ارائه پژوهشی درباره جایابی مکان‌های باستانی پیرامون کرمانشاه بر اساس تجزیه و تحلیل ششمین لشکرکشی سارگون دوم آشوری و پروفسور یوشیهیرو نیشیاکی استاد دانشگاه توکیو به ارائه پژوهش نوسنگی از نگاه کاوش‌های محوطه تل‌ السکر در شمال سوریه پرداختند.

همچنین علیرضا مرادی‌بیستونی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه موضوع چرا مجموعه تاریخی طاقبستان ساماندهی شد؟ ضرورت‌ها و دستاوردهای آن پرداخت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار