رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: شهرداری کرج باید هرچه سریعتر نسبت به پیگیری احداث اگو و جداسازی مسیر روان آب‌ها و فاضلاب‌های شهری از انهار کشاورزی اقدام و همچنین از ادامه فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک و آسیاب ضایعات که تولید پساب آلوده می‌کنند جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 30 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» امیدرضا تونی با اشاره به اینکه آبیاری زمین‌های کشاورزی با آب‌های آلوده مغایر اصول بهداشتی است، اظهار کرد: تداخل فاضلاب‌های شهری و خاکستری با روان ‌آب‌های سطحی و انهار کشاورزی و آبیاری مزارع با آب‌های آلوده تهدیدی برای سلامت مردم به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: برخی کشاورزان نادانسته از فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی خود استفاده می‌کنند که در بازدیدهای مستمر تذکرهای لازم به آنها داده می‌شود.

وی توضیح داد: البته برخی هم دانسته و با اطلاع از خطراتی که آبیاری سبزی و صیفی‌جات با فاضلاب دارد دست به این اقدام می‌زنند که این حالت تخلف محسوب می‌شود.

تونی ابراز کرد: تیم بازرسی مشترک جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، محیط زیست و شهرداری با مشاهده آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب طی چند هفته گذشته اقدام به معدوم سازی محصولات کرده است چون مصرف آنها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: دانشگاه علوم پزشکی از محصولاتی که به این روش آبیاری شده‌اند نمونه گیری می‌کند و در صورت وجود عناصر مضر در آنها، اجازه فروششان را نمی‌دهد.

این مسئول گفت: برای مدیریت بهتر این فضا لازم است شهرداری هرچه سریعتر نسبت به پیگیری احداث اگو و جداسازی مسیر روان آب‌ها و فاضلاب‌های شهری از انهار کشاورزی اقدام و همچنین از ادامه فعالیت کارگاه‌های غیر مجاز تفکیک و آسیاب ضایعات که تولید پساب آلوده می‌کنند جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار