مجتمع بزرگ فولاد ازنا که حدود ۲۰ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد همچنان بلاتکلیف است و به گفته فرماندار ازنا تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری برای فعالیت آن در گرو اجماع اراده‌ها در پایتخت است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 01 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا در گردهمایی فرمانداران استان لرستان که با موضوع محوری «بررسی چالش‌ها و راهبرد‌ها در حوزه اقتصادی» برگزار شد، با اشاره به ظرفیت مجتمع فولاد ازنا، راکد بودن این مجتمع را بعد از ۲۰ سال خسارت محض دانست و افزود: بیش از ۲۰ سال است که مردم چشم به راه آغاز فعالیت این پروژه عظیم هستند که با سرمایه ملی بنا شده، ولی بدلایل متعدد و عدم همراهی برخی از بانک‌ها همچون استخوانی در زخم مانده است.

وی بیان کرد: این صنعت کاملا راکد و بلا استفاده در شرق استان مانده است. در صورتی که اگر کوره‌های فولاد روشن شده و خط تولید آن فعالیت کند می‌تواند به تنهایی بخش اعظمی از مشکل اشتغال را حل و اقتصاد استان را دگرگون کند و بدهی‌های بانکی معوق نیز به مرور پرداخت می‌شود.

فرماندار ازنا با تقدیر از تلاش‌های استاندار لرستان در برگزاری جلسات مشترک فی مابین مدیریت فولاد ازنا و بانک‌های عامل در تهران و تلاش برای رفع اختلافات، عزم مدیریت استان و ملی و سرمایه گذار را برای راه اندازی و شروع فعالیت کافی دانست تا این مجتمع اقتصادی بتواند به چرخه تولید بازگشته و هزاران جوان جویای کار را مشغول بکار کند.

فاتحی به جایگاه فولاد مبارکه اصفهان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه اصفهان توانسته نقش مهمی در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان و کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد ایفا کند، که اگر مسئولان در سطوح ملی اراده کنند همین مهم نیز می‌تواند برای استان لرستان رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: امروز سرنوشت فولاد ازنا به اجماع اراده‌ها در پایتخت گره خورده است.

فرماندار ازنا با اشاره به بازدید روز گذشته معاون سیاسی امنیتی استانداری از کارخانه سیمان سفید به برخی از مشکلات این واحد صنعتی پرداخت و خواستار استمرار حمایت دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان از این کارخانه تا راه اندازی و افتتاح شد.

وی در پایان عنوان کرد: داشتن اقتصادی پویا در گرو اعتماد به مردم و حمایت از جریانات و نخبگان متعهد مردمی در حوزه اقتصاد است و باید اقتصاد مردم پایه را توسعه داد تا شاهد تحول باشیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار