کد خبر: ۱۱۴۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 01 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:

در سال های سخت اقتصادی و تحریم ها، کشاورزان و بخش کشاورزی ایثارگرانه در راه خدمت به کشور تلاش کرد که نقش مازندران در این بین بسیار برجسته و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تفاوت مازندران با سایر استان ها در این است که این استان دائما در حال تولید محصولات کشاورزی است، ادامه داد: مازندران روزانه غذای کشور را تامین می کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به نقش ویژه مازندران در امنیت غذایی کشور، باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشیم.

برومندی با تاکید بر اینکه کشاورزی مازندران نیاز به آمایش دقیق سرزمینی دارد تا بر اساس آن نقشه و سند تهیه شود، گفت: همه طرح ها و برنامه های کشاورزی باید پیوست تحقیقاتی داشته باشند.

وی آینده پژوهی را یک نیاز اساسی برای کشاورزی مازندران نام برد و اظهار داشت:

ایران چهارمین تولیدکننده کیوی دنیاست و شناسنامه دار کردن باغات یک اولویت مهم برای مازندران است تا بسترهای تولید شناسنامه دار شوند و برنامه ریزی درستی در این حوزه صورت گیرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی به عنوان نوک حمله فعالیت های کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: باید مشوق هایی درنظر بگیریم تا همکاران برای حضور در مراکز جهاد کشاورزی رغبت داشته باشند.

وی گردش مالی گیاهان دارویی دنیا را 150 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سهم ایران از این بازار تنها 500 میلیون دلار است.

برومندی گفت: ایران 92 درصد زعفران دنیا را تولید می کند در حالیکه سهم آن از بازار 8 میلیارد دلاری دنیا کمتر از 300 میلیون دلار است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار