مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از انجام طرح های مناسب سازی معابر برای معلولان با اولویت هسته مرکزی شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 05 December 2023

به گزارش تابناک قم، لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: هر سال در هر منطقه شهری قم، پروژه‌هایی در زمینه مناسب سازی معابر تعریف می‌شود که امسال نیز طرح‌های مختلفی در مناطق مختلف شهری تعریف و ابلاغ شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: طرح‌های تعریف شده در هر سال اجرا می‌شود و یا بودجه‌ای جهت اجرای آن برای سال آینده تخصیص می‌یابد.

وی افزود: مناسب سازی ورودی بوستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی و بهسازی معابر از جمله طرح‌های تعریف شده است و از سویی دیگر پروژه‌هایی که در حال احداث است نیز باید ضوابط مناسب سازی در آنها اجرایی شود.

نیک خلق احمدی ادامه داد: ۷ کیلومتر از مسیر پیاده روی در مناطق مختلف شهری قم نیز در دست مناسب سازی است.

وی اضافه کرد: امسال کار شاخصی که شده ۱۵۰ نقطه شهری قم شناسایی شد که برای مناسب سازی ۳۲ گذرگاه در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم افزود: در موضوع نصب وسایل تندرستی ویژه معلولین نیز در برخی از بوستان‌های شهر قم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه نظارت مدیریت شهری بر امر مناسب سازی معابر قوی‌تر شده است افزود: در زمان تحویل پروژه‌ها نیز رعایت ضوابط مناسب سازی از سوی پیمانکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نیک خلق احمدی با بیان اینکه مناسب سازی معابر در هسته مرکزی شهر قم در اولویت قرار دارد گفت: اکثر پیاده روهای معابر هسته مرکزی شهر قم انجام پذیرفته که معابر منطقه ۳۰ متری کیوانفر، خیابان ۱۹ دی‌، سه راه بازار تا چهار راه بازار نیز در اولویت ساماندهی است.

وی گفت: از شورای اسلامی شهر قم بودجه‌ای برای سال آینده در حال پیگیری هستیم تا برای هر منطقه بودجه‌ای جداگانه برای مناسب سازی معابر تخصیص یابد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: معاونت شهرسازی شهرداری قم نیز ضوابط مناسب سازی را ابلاغ کرده که همه دستگاه‌ها و ساختمان‌ها باید مناسب سازی را مورد توجه قرار دهند و رعایت این ضوابط نیز توسط شهرداری کنترل می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار