مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان از غیرحضوری شدن مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر در شهرستان‌های خرمشهر و ماهشهر در روز سه‌شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 05 December 2023

تابناک خوزستان: داود میرشکار روز سه‌شنبه در جمع رسانه‌ها اعلام کرد: با تداوم آلودگی هوا، تمای مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر در شهرستان‌های خرمشهر و ماهشهر غیرحضوری شد.

کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان فعالیت مدارس مقطع ابتدایی در ۲ نوبت صبح و عصر اهواز، کارون و باوی را نیز امروز به صورت غیرحضوری اعلام کرد.

سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز هوای سه شهر خوزستان را ناسالم اعلام کرد. روز گذشته نیز هوای ۶ شهر در وضعیت قرمز قرار داشت.

طی یک ماه اخیر هوای اهواز و برخی شهرهای استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است. هر چند آخرین بارندگی‌های استان موجب شد تا برای یک روز هوای اهواز و برخی شهرها از آلاینده‌ها پاک شود اما با گذشت چند روز پس از باران، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهرهای استان را درگیر کرده است.

مسئولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار