مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ درصد مشکلات معلولان استان مربوط به ازدواج‌های فامیلی و ژنتیکی و درصد کمی به دلیل شرایط محیطی و تصادفات است.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 05 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مهشید سلیمانی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی معلولان و با حضور خبرنگاران چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: این استان تا کنون ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی داشته، اما طبق دستورالعمل جدید کمیسیون‌های پزشکی تعدادی از معلولیت‌های خفیف غربالگری شده و برخی افراد از چرخه معلولیت خارج شده‌اند و این آمار در ۶ ماهه اول سال به ۲۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: ۷۰ درصد مشکلات معلولان مربوط به ازدواج‌های فامیلی و ژنتیکی و درصد کمی به دلیل شرایط محیطی و تصادفات است.

وی بیان کرد: ۶۴ مرکز مشاوره در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از مجموع این تعداد ۳۳ مرکز تخصصی است و خدمات مهارتی و آموزشی به مخاطبان ارائه می‌دهد.

سلیمانی یادآور شد: برای تهیه مسکن و اشتغال تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود و اگر معلولی باشد که بتواند کار کند به واحد‌های تولیدی برای انجام کار‌های سبک‌تر معرفی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد اشتغال برای معلولان، ادامه داد: با اداره کل فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای برای ارائه آموزش‌های رایگان به مدجویان بهزیستی منعقد شده است که در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی داده می‌شود و به تناسب این مدرک می‌توانند ایجاد شغل کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص ترویج کسب و کار معلولان، سازمان بهزیستی در حال رایزنی با اداره اصناف برای دریافت پروانه کسب مددجویان به صورت رایگان و یا هزینه کم‌تر است.

سلیمانی گفت: ۵۱ هزار و ۳۱ خانوار در سراسر چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار