مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: 18 واحد صنایع تبدیلی جدید استان در مدار تولید قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 05 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ آن چه می‌تواند حلقه واسط بین محصولات مزیت دار خراسان جنوبی و بازگشت ارزش افزوده آن به بهره برداران این محصولات خاص (زرشک، زعفران، عناب و ...) باشد ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آن است.

هرچند در این سال‌های همه همت و تلاش بر ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات مزیت دار جهانی خراسان جنوبی (زرشک، زعفران و عناب) بوده است، اما هنوز هم بخش عمده‌ای از این تولیدات به صورت فله به دیگر نقاط ایران و جهان صادر می‌شود به همین دلیل چندان ارزش افزوده‌ای برای بهره برداران خراسان جنوبی ندارد.

اما گویا این دولت همت خویش بر ایجاد حلقه‌های واسط صنایع تبدیلی و فرآوری این محصولات گذاشته به طوری که ۱۸ واحد صنایع تبدیلی در خراسان جنوبی به تازگی وارد مدار تولید شده است.

آن طور که محمدعلی حسینی، مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: ۱۸ واحد صنایع تبدیلی جدید استان در مدار تولید قرار گرفت.

به گفته وی برای بهره برداری از این واحد‌ها ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

وی افزود: این واحد‌های صنایع تبدیلی ۳۰ هزار و ۵۱۸ تن ظرفیت تولید دارند و در هشت ماه گذشته ۳۷ هزار تن مواد اولیه کشاورزی در این واحد‌ها جذب شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مواد اولیه در سردخانه ها، واحد‌های بسته بندی و تولید حبه عناب، بسته بندی پسته و زعفران جذب شد.

خراسان جنوبی قطب اول تولید زرشک و عناب و همچنین قطب دوم تولید زعفران ایران و جهان به حساب می‌آید.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار