امام جمعه قم با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی نقاب را از چهره واقعی مدعیان طرفداری از حقوق زنان برداشت، گفت: برای یک خانم چه معرکه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی به پا نکردند، این همه زن و کودک در غزه انسان نیستند، پس چرا ساکت شده‌اید؟ شما فقط به دنبال منافعتان هستید..
کد خبر: ۱۱۴۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 08 December 2023

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم، افتادن در دام غفلت از یاد خدا را یکی از موضوعات دامن‌گیر و خطرناک برای انسان دانست و اظهار کرد: انسان با غفلت هویت انسانی خود را از دست می‌دهد، در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) نیز تعبیرات عجیبی در مورد غفلت به‌کار رفته است، در روایات بیان شده که اگر انسان دشمنانی داشته باشد پرضررترین آن‌ها غفلت است.

وی اضافه کرد: انسان‌های غافل از خداوند متعال یک نگاه سطحی دارند و به اینکه چگونه باید در این دنیا زندگی کرد توجهی ندارند، این افراد یک رویه را می‌بینند و از آخرت خود هم غافل هستند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ارزش انسان به آگاهی و توجه به پیرامون خود است، عنوان کرد: انسان باید بداند از کجا آمده در کجا زندگی می‌کند و به کجا خواهد رفت؟ که اگر این سه شناخت به حد کمال رسید تضمین می‌شود که انسان اهل سعادت در دنیا و آخرت است.

*انسان غافل از خدا از حیوان هم پست‌تر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که کاری نکنیم که انسان تا حد چهارپایان سقوط کند و این سقوط رخ نمی‌دهد مگر اینکه از خداوند متعال غافل شویم، هر چند چهارپایان هم بر اساس غریضه الهی حرکت می‌کنند و رسالت خود را انجام می‌دهند اما انسانی که بر اساس غفلت طغیان کند همه چیز را زیر پا قرار می‌دهد و قاعده‌شکنی می‌کند.

حسینی بوشهری راه مبارزه با غفلت را یادآوری هدف اصلی آفرینش دانست و گفت: زمانی که افراد دچار گناه و غفلت می‌شوند از ما می‌پرسند که راه نجات چیست؟ ما می‌گوییم که راه نجات توجه به هدف اصلی خلقت است که اگر به این هدف توجه شود از گمراهی نجات پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری فاطمیه عنوان کرد: مسئولیت‌شناسی، ساده‌زیستی و فداکاری در راه اسلام از ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) و ولایت‌مداری فاطمه(س) ضرب‌المثلی برای همه است.

امام جمعه قم از فرا رسیدن هفته معلولان یاد کرد و گفت: بخشی از جامعه با معلولیت جسمی و روانی روبرو هستند که این افراد حق بزرگی بر گردن ما دارند، در روایات هم آمده است که اگر از جایی عبور می‌کنید و انسانی را می‌بینید که سلامت جسمی مثل شما ندارد به راحتی از کنار او عبور نکنید و خدا را شکر کنید که شما را سالم آفریده است و این روحیات انسان مؤمن است که بی‌تفاوت از کنار دیگران عبور نمی‌کند.

*مسئولان و خیرین معلولان را کمک کنند

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید هرزگاهی سری به آسایشگاه‌ها و افراد معلول بزنند و این افراد را تنها نگدارند، افراد خیر هم بعد از همین نماز جمعه تصمیم بگیرند که کجا نیاز به کار و خدمت است، حضور پیدا کنند و این افرادی که در مقدمات زندگی با مشکل روبرو هستند را یاری کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید توجهی ویژه به آسایش سالمندان داشته باشند، عنوان کرد: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز بسیار مهم هستند و اگر خانواده‌ها توان دارند باید این افراد را به عنوان مهمان موقت نگهداری کنند و این موضوع اجر و پاداش بسیاری دارد.

وی در مورد یکی از مطالبات مطرح شده در نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: بنده به وزیر بهداشت سفارش کردم که مسئله حقوق پرستاران را رسیدگی کنند، گزارشی که به بنده رسید این بود که بعد از خطبه نماز جمعه معوقات آنان پرداخت شد و ما امیدواریم که همه صحبت‌هایی که در تریبون نماز جمعه می‌شود پیگیری شود.

امام جمعه قم ادامه داد: بعد از آتش بس حدود هفت روزه، دور جدید حملات که گاهی هم می‌شنویم شدیدتر از دوره اول است، آغاز شده است و این حملات هم بعد از سفر مقامات آمریکا انجام شده است.

*دشمن با شهادت کودکان مظلوم به جایی نخواهد رسید

وی تصریح کرد: خیلی از کشورها به دنبال آتش‌بس دائمی بودند اما گویا منافع جنایتکاران بی‌آبرو در سرکوب کردن ملت مظلوم فلسطین و همه ملت‌هاست، این‌ها روزی خواب حزب‌الله، عراق و ایران را دیده بودند اما خواب آنان تعبیر نشد و امروز قدرت حزب الله چندین برابر گذشته شده، ممکن است که کودکان مظلوم یکی پس از دیگری به شهادت برسند اما دشمن به جایی نخواهد رسید چراکه ما به وعده الهی ایمان داریم که خداوند متعال روزی این‌ها را سر جایشان خواهد نشاند.

حسینی بوشهری گفت: آمریکا به دنبال دوگانه‌سازی شیعه و سنی بود اما موفق نشد و دنیا امروز شاهد این است که پشتیبانان اصلی مظلومیت فلسطین، در این معرکه و شرایط سخت شیعیان هستند، حزب‌الله لبنان، انصرالله یمن و مقاومت عراق شیعیانی هستند که در میدان جان‌فشانی حاضر شده‌اند.

وی افزود: دشمنان به دنبال تفرقه بودند اما نه تنها به هدف نرسیدند بلکه امروز شیعیان حزب الله و انصارلله یمن و مقاومت عراق هستند که کشتی‌های اسرائیلی را توقیف می‌کنند و پایگاه‌ها را می‌زنند و باز هم تهدید می‌کنند که این حملات ادامه خواهد داشت.

*رژیم صهیونیستی ضربات سنگین اقتصادی را متحمل شده است

حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی درحال خوردن ضربه شدید اقتصادی است، گفت: 500 هزار مهاجرت معکوس برای رژیم صهیونیستی بسیار هزینه‌ساز است، روزی 250 میلیون دلار یا 400 میلیون دلار هزینه جنگی است که بر غزه تحمیل کرده و اول این هفته هم بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاکنون 53 میلیارد دلار برای این جنگ هزینه کرده‌اند، جنگی با باریکه غزه که یک منطقه کوچک است.

وی با اشاره به اینکه امروز راهبردهای مختلفی در مورد غزه مطرح است، عنوان کرد: کشورهای اسلامی باید مراقب باشند تا این راهبردهای دشمن اتفاق نیافتد، نظر جمهوری اسلامی ایران این است که فلسطینیان در یک همه پرسی شرکت کنند آوارگان و ساکنان واقعی نه اشغال‌گران، نتیجه هر چه شد همان کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی موجب شد که نقاب طرفداری از زن از چهره برخی برداشته شود، گفت: برای یک خانم چه معرکه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی به پا نکردند، این همه زن و کودک در غزه انسان نیستند، پس چرا ساکت شده‌اید؟ شما دنبال چه هستید؟ جز منافعتان.

*مردم بر سر پیمان خود با امام و شهدا مانده‌اند

امام جمعه قم با بیان اینکه از امروز باید برای یازدهم اسفندماه روزشماری کرد، گفت: مشکلات مردان و زنان انقلابی را از ماندن در صحنه باز نمی‌دارند، سختی‌های فراوانی را پشت سرگذاشته و در انقلاب مانده‌ایم و البته از مسئولان هم انتظار داریم که آرام آرام مشکلات معیشتی مردم و زمینه جلب رضایت عمومی را فراهم کنند تا یک مشارکت پرشور در انتخابات ایجاد شود که بتوانیم بگوییم که این نظام بعد از بیش از چهل سال با وجود همه توطئه‌های درونی و برونی، همچنان برقرار مانده است و این مردم بر سر پیمان خود با امام و شهدا هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار