مدیرکل دامپزشکی ایلام:
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: در ۲ ماه ابتدایی پاییز، بالغ بر ۱۰ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی صورت گرفت که منجر به جمع آوری و ضبط ۸۹۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 10 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان داشت: از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد ۱٠هزار و ۲۷۴ مورد بازرسی از سطح مراکز عرضه فرآورده های دامی صورت گرفته است. 

وی افزود: در این بازدید ها تعداد ۲۷۴ مورد غیر بهداشتی گزارش شده که منجر به جمع آوری  و ضبط ۸۹۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد شده است. 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: با نمونه برداری از ۹۶ مورد فرآورده مشکوک تعداد ۶۷ پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شده است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار دام های کشتار شده سبک و سنگین در ۲ ماه ابتدایی پاییز اشاره کرد و گفت:در مدت یاد شده  تعداد ۲ هزار و ۲٠۶ راس گوسفند و بره به میزان ۴۷ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم، ۷۳۲ راس بز و بزغاله به میزان ۱۱ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم و ۳٠۶ راس گاو و گوساله به میزان ۶۱ هزار و ۸۵۸ کیلوگرم کشتار شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد ۹۳۳ هزار و ۲۸۳ قطعه طیور با وزن یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۳٠ کیلوگرم کشتار و تعداد ۵ هزار و ۳٠۴ قطعه فاسد به میزان ۸ هزار و ۹۱۴ کیلوگرم ضبط شده است.

اکیپ‌های  نظارتی سیار به صورت روزانه و برنامه ریزی شده از واحدهای صنفی مورد نظر نظارت بهداشتی انجام می‌دهند./ح

 

بیشتر بخوانید

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار