مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۱ هزار فقره وام پرداخت شده که ۲۸ درصد وام‌های اعطایی بدون ضامن بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 11 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، کاوه نائینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در سالن جلسات امور شعب این بانک در استان قزوین برگزار شد، به تشریح خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در این استان پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۱۶ سال از خدمت بانک قرص الحسنه مهر ایران می‌گذرد و خوشبختانه در طول این سا ل‌ها به منابع قابل توجهی دست پیدا کرده به طوری که در بین بانک‌ها حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان قزوین مشتری بانک مهر ایران بوده و این بانک تقریبا ۵۵۰ هزار سپرده دارد.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده در سال جاری گفت: از ابتدای امسال حدود ۶۱ هزار فقره وام به مبلغ نزدیک به ۳۹ هزار میلیارد ریال در سطح استان پرداخت شده که ۲۸ درصد وام‌های اعطایی بدون ضامن بوده و همچنین پرونده‌های آنلاین پرداخت شده حدود ۳۴ هزار پرونده بوده است.

نائینی خاطرنشان کرد: امسال ۳۲۱ فقره وام ازدواج و ۴۰۲ فقره وام فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است؛ البته رویکرد بانک قرض الحسنه در سال ۱۴۰۲ ایجاد اشتغال و تولید بوده که بیشترین اختصاص بودجه ما در این حوزه بوده و عمده آن به مددجویان کمیته امداد تخصیص یافته به طوری که در این راستا ۵۴۰ فقره پرداخت شده است.

وی ادامه داد: وام‌های بهزیستی به صورت تقریبا ۱۰۰ درصد پرداخت شده که ۵۹ فقره وام پرداخت شده است. همچنین در مورد بنیاد برکت نیز ۱۴۵ فقره تسهیلات پرداخت شده که ۹۰ درصد، تحقق هدف داشته است.

این مسوول با بیان اینکه ۷۷ و نیم درصد تسهیلات پرداخت شده در سال جاری به صورت آنلاین بوده است، عنوان کرد: بیشترین رشد منابع را در میان کل نظام بانکی داشتیم و اکنون رتبه ششم را داریم.

وی تصریح کرد: افتتاح حساب سپرده‌ها به شیوه آنلاین هم ۵۰ درصد بوده و ۱۰ درصد وام‌ها به صورت کاملا آنلاین حتی بدون یکبار مراجعه به شعب بانکی پرداخت شده است؛ ضمن اینکه میانگین زمان پرداخت تسهیلات ۳ روزه بوده و ما سعی داریم ۲۴ ساعته وام‌ها را پرداخت کنیم.

نائینی عنوان کرد: در قالب اجرای طرح مهریار با حدود ۵۰ سازمان، شرکت، دانشگاه‌ها و شهرداری‌های استان جهت پرداخت حقوق کارکنان و نیرو‌های شاغل آنان قرارداد منعقد کرده ایم و حدود ۱۶ هزار نفر در استان قزوین از طریق حساب‌های بانک مهر ایران حقوق دریافت می‌کنند و تا به امروز حدود ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

وی در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی بانک مهر ایران بیان کرد: مشارکت در آزادسازی زندانیان، تهیه جهیزیه اقشار آسیب‌پذیر، کمک هزینه تامین و تجهیز مدارس و دانشگاه و مساجد، تهیه و توزیع بسته‌های نوشت افزار برای کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی برای زنان سرپرست خانوار از جمله این خدمات است.

این مسوول عنوان کرد: برپایی سه موکب در ایام اربعین، کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیارد ریالی به مددجویان بهزیستی در سراسر کشور، توزیع غذای گرم در عید غدیرخم امسال به مددجویان بهزیستی، اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان، انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در سراسر کشور است.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی کیوبانک، کاهش کارمزد وام‌های فوری از ۴ درصد به ۲ درصد، افزایش سقف وام‌های فوری از ۳۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان، ایجاد پایگاه تخصصی قرض الحسنه در کشور با مرجعیت بانک از دیگر خدمات ارائه شده جهت تسهیل در اجرای امور بانکی در سال جاری است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار