آئین سوگواری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) در میان حزن و اندوه محبان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در نيروگاه شهيدسلیمی نكا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 16 December 2023

به گزارش تابناک مازندران، در این مراسم امام جماعت نیروگاه طی سخنانی ضمن تسلیت این مصیبت عظما، با اشاره به حوادث و رویدادهای پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص)، فاطمیه و عاشورا را در راستای تحقق هدفی واحد ارزیابی کرد و گفت: حضرت صدیقه شهیده(س) در راه دفاع از اسلام ناب و صیانت از خط حقیقی و راه و روش پیامبر اکرم(ص) و تثبیت ولایت حضرت علی(ع) که در حقیقت تداوم رسالت پیامبر بود، به شهادت رسید، یعنی همان عللی که حضرت سیدالشهداء برای آن قیام کرد.

 

آئین سوگواری شهیده ولایت(س) در نيروگاه نكا برگزار شد  

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی محمدی خطبه فدکیه را علیرغم نامی که به آن معروف شد، خطبه ای در دفاع از ولایت حقه امیرالمؤمین(ع) دانست و افزود: شأن دخت گرامی پیامبر(ص) اجل از این است که برای ارثیه پدری و زمین و نخلستان جانش را به خطر بیندازد، بلکه هدف اساسی آن حضرت تلاش برای جلوگری از انحراف دین اسلام و بروز اختلاف در امت اسلام بود و سرانجام در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید.

امام جماعت نیروگاه در ادامه به تشریح فلسفه احکام از دیدگاه حضرت صدیقه طاهره پرداخت.

همچنین در این مراسم علی عظیمی از ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در مصيبت شهادت جانسوز و مظلومانه ام الائمه به روضه‌خوانی و مرثيه‌سرایی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار