مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از خدمت‌رسانی ۵ دستگاه ون به معلولین با ۷۰ درصد تخفیف خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 13 December 2023

 محمد پرورش در آئین بهره‌برداری از پنج دستگاه ون مخصوص افراد دارای معلولیت و رونمایی از نخستین سامانه حمل‌ونقل افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: از مطالبات دیرینه سازمان بهزیستی و معلولین در اصفهان، تأمین وسیله حمل‌ونقل عمومی برای این افراد بود و بر همین اساس سازمان تاکسیرانی نسبت به خریداری ۵ دستگاه ون ویژه آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این خودروها مجهز به امکانات لازم برای معلولین است، افزود: افراد دارای معلولیت می‌توانند از ۲۴ ساعت قبل از طریق سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده است، جهت استفاده از این ون‌ها ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در این خصوص در روز ۱۲ آذر برای ۵۵۰۰ نفر از معلولین از طریق ارسال پیامک انجام شد و تاکنون ۲۰۳ نفر این سامانه را نصب کرده‌اند.

وی ادامه داد: این ون‌ها با ۷۰ درصد تخفیف نسبت به نرخ مصوب تاکسی‌های ون به معلولین خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: اختصاص ۵ دستگاه ون برای خدمت‌رسانی به معلولین اقدام ارزشمندی است که امیدواریم مقبول معلولین عزیز شهرمان قرار بگیرد.

ابوالفضل قربانی با بیان اینکه مدیریت شهری تسهیل رفت‌وآمد در شهر برای معلولین را در دستور کار دارد، افزود: اگرچه تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم اما از این امر غافل نمانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: لایحه تخصیص ۵ دستگاه ون به معلولین طی ۶ روز در شورا تصویب و بر التزام شهرداری به افزایش تعداد ون‌ها تاکید شد و آموزش رانندگان ون‌ها، تجهیز ون‌ها به امکانات لازم و در نظر گرفتن اولویت‌ها در خدمت‌رسانی به معلولین از تأکیدات مربوط به این طرح است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اصفهان نیز با بیان اینکه اصفهان پس از تهران دومین شهری است که نسبت به راه‌اندازی سامانه معلولین اقدام کرده است، گفت: ۳۹ هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی اصفهان قرار دارند که ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از آن‌ها معلول جسمی حرکتی هستند و از این میان، ۲ هزار و ۶۰۰ نفر امکان بهره‌مندی از این سامانه را دارند.

جواد سلمانی افزود: شهرداری در اقداماتی همچون راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان کار همراه و حامی سازمان بهزیستی بوده و راه‌اندازی سامانه معلولین اقدام ارزشمند دیگری در این زمینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار