رئیس شورای عالی استان‌‎ها با بیان اینکه نبود آموزش رفتارهای نامطلوب را در پی دارد، گفت: ۱۲۷ هزار نفر عضو شوراها هستند که پشتوانه‌شان رأی مردم است. در کنار آن ۲۰۰ هزار نفر نیز اعضای علی‌البدل شوراها هستند که جمعیت عظیمی را شکل‌ می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ 16 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، پرویز سروری، رئیس شورای‌عالی استان‌‎ها عصر امروز در دیدار با آیت‌الله علی خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شورا‌ها تبلور مشارکت مردم هستند، اظهار داشت: اندیشه و چشم‌انداز امام خمینی (ره) این بود که کار را به دست مردم بدهیم. اما متأسفانه شورا‌ها دیر متولد شدند و آن‌چنان که در قانون پیش بینی شده بود نتوانستند اختیار و وظایف را بر عهده بگیرند. چرا که تا پیش از تولد شورا‌ها اختیارات و وظایف شورا‌ها میان دیگر ارکان‌ها تقسیم شده بود.

رئیس شورای عالی استان‌‎ها با بیان اینکه شورای عالی استان‌‎ها، دومین پارلمان بزرگ کشور است، تصریح کرد: تنها پارلمانی که بعد از دولت می‌تواند به دولت و مجلس طرح و لایحه بدهد شورای عالی استان‌هاست و این اختیاری است که هیچ ارگانی ندارد.

وی ادامه داد:، اما استفاده از این اختیارات ملزومات می‌خواهد و نیازمند آن هستیم که اعضای شورای عالی استان‌ها را به این امکانات تجهیز کنیم.

سروری آموزش اعضای شورا را یکی از مسائل مهم پیشروی شورا‌ها دانست و اظهار کرد: در دوره جدید تلاش کردیم توجه جدی به آموزش شورا‌ها داشته باشیم. دراین‌خصوص ۲ دهم درصد بودجه حاصله از قانون درآمد‌های پایدار برای آموزش، شوراها، شهرداران و دهیاران اختصاص‌یافته است که مفید است.

رئیس شورای عالی استان‌‎ها با بیان اینکه نبود آموزش رفتار‌های نامطلوب را در پی دارد، افزود: ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا‌ها هستند که پشتوانه‌شان رأی مردم است. در کنار آن ۲۰۰ هزار نفر نیز اعضای علی‌البدل شورا‌ها هستند که جمعیت عظیمی را شکل می‌دهند.

وی یکی از مشکلات اساسی کشور را نبود احزاب مقتدر دانست و عنوان کرد: برخی از این احزاب با انتخابات کرکره بالا و پایین می‌دهند و دائمی نیستند. ازاین‌رو در کشور ما کادرسازی توسط احزاب وجود ندارد تا شاهد نمایندگان باتجربه و آموزش‌دیده و قدرتمند باشیم.

سروری افزود: از این رو باید نمایندگان مردم آموزش ببینند و البته در آینده هم ظرفیت بالقوه هستند برای اداره کشور و می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند.

رئیس شورای عالی استان‌‎ها اضافه کرد: طبیعی است آموزش‌های تخصصی باید توام با آموزش‌های دینی باشد و علما و روحانیون باید در این آموزش‌ها نقش داشته باشند و ائمه جمعه هم رهنمود‌های لازم را ارائه کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ما سعی کردیم در آموزش شورا‌ها محدودیت‌های جغرافیایی را حذف کنیم. به همین دلیل سامانه آموزش مجازی شورا‌ها به دلیل گستره وسیع شورا‌ها ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: البته ما محدود به بعد انتخابات نمانده‌ایم، ولی برای قبل ثبت‌نام شورا‌ها هم دوره‌هایی را طراحی کرده‌ایم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار