جرایم سایبری به ویژه برداشت‌های اینترنتی، بیشترین فراوانی جرائم این حوزه را بنا به گفته رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان در این استان دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 16 December 2023

سید مصطفی مرتضوی افزود: مهمترین علت افزایش این جرم، ناآگاهی و دانش ناکافی برخی کاربران در فضای مجازی است که با وجود هشدارهای مکرر باز هم شاهد وقوع این جرائم هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی کلاه‌برداری‌های اینترنتی از ابتدای سالجاری تاکنون اظهار داشت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران نیز در این مدت بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس فتا استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه بیشترین پرونده‌های ثبت شده در این پلیس مربوط به جرائم اقتصادی است، کاربران اصفهانی بیشترین قربانیان فضای مجازی در کشور هستند.

وی با اشاره به یکی از پرتکرارترین کلاه‌برداریها در فضای مجازی گفت: همچنان ارسال لینک های جعلی سهام عدالت و پیام‌های دیگری از جمله برنده شدن در قرعه کشی در بین کاربران، قربانی می‌گیرد.

وی یادآور شد: این در حالیست که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان بطور متوسط روزانه، اخبار مربوط به کلاه‌برداریهای اینترنتی را به همراه هشدارهای لازم در فضای مجازی منتشر می‌کند ولی باز هم شاهد وقوع این جرائم هستیم.

سرهنگ مرتضوی افزود: مجرمان و کلاه‌برداران اینترنتی با سودجویی از ناآگاهی برخی کاربران با شیوه‌های متنوع و حرفه‌ای و با بکاربردن بدافزارهای مختلف اقدام به برداشت‌های غیرمجاز (فیشینگ) از کاربران می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که ضمن وارد نشدن به آدرس‌های اینترنتی مندرج در پیام‌های دریافتی از سرشماره های ناشناس، در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار