فرماندار رودسر
فرماندار رودسر با بیان اینکه مسائل اجتماعی نباید منجر به تعطیلی پروژه سد پلرود و ایجاد وقفه در عملیات اجرایی آن شود، اظهار کرد: استاندار گیلان بیشترین دغدغه را درباره سد پلرود دارد
کد خبر: ۱۱۴۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 19 December 2023

از اهتمام برای رفع مشکل اهالی یک روستا تا تعطیل نشدن پروژه سد پلروداز اهتمام برای رفع مشکل اهالی یک روستا تا تعطیل نشدن پروژه سد پلروداز اهتمام برای رفع مشکل اهالی یک روستا تا تعطیل نشدن پروژه سد پلروداز اهتمام برای رفع مشکل اهالی یک روستا تا تعطیل نشدن پروژه سد پلرود

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان حامد دائمی امروز، ۲۷ آذرماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه سد مخزنی پلرود شهرستان رودسر، با اشاره به فرایند اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن در این شهرستان، اظهار کرد: شاهد تحویل و تحول یکسری از اراضی ملی مربوط به سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۸ جهت انتقال سند روستایی بودیم.

وی با بیان اینکه تحویل و تحول سند به روستاییان در هشت روستای شهرستان رودسر انجام شده است، افزود: اقدامات نهایی برای ۶ روستا در قالب ۲۱ جلد سند به مساحت ۵۲ هکتار انجام شده و تا هفته آینده به نتیجه می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از صدور سند رسمی برای روستاییان و رفع دغدغه آنان در راستای ماده ۴ با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و بیان کرد: احداث سد پلرود مشکلاتی را برای اهالی روستای آزارکی ایجاد کرده؛ البته روستاییان تمایلی به خروج از روستا ندارند.

دائمی با تاکید بر لزوم پایدارسازی اراضی با توجه به رانشی بودن و اجرای طرح توسعه روستا، خاطرنشان کرد: با محوریت آب منطقه‌ای و بخشداری و ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن به مسائل مربوط به سه نقطه مورد نظر در این روستا رسیدگی خواهد شد؛ همچنین عرصه‌های جدیدی را در راستای توسعه روستای آزارکی تعیین خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور حدود ۷۰ خانوار در روستای مذکور، بر حفظ روستا در کنار توسعه تاکید کرد و گفت: در صورت ضرورت، اقدامات لازم برای جابجایی احتمالی برخی از خانوارها انجام خواهد شد.

مسائل اجتماعی منجر به تعطیلی پروژه سد نشود

محمد حیدری، فرماندار رودسر نیز، با بیان اینکه در هفته‌های اخیر اصلی‌ترین تصمیمات درباره سد پلرود اخذ شد، خاطرنشان کرد: این پروژه مشکلاتی را برای برخی از روستاها ایجاد کرده که نیازمند بررسی همه جانبه است.

وی جابجایی روستاییان آزارکی را زمان بر و هزینه بردار دانست و عنوان کرد: آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی استان، به تعهدات خود در این بخش عمل خواهند کرد.

فرماندار رودسر با بیان اینکه مسائل اجتماعی نباید منجر به تعطیلی پروژه سد پلرود و ایجاد وقفه در عملیات اجرایی آن شود، اظهار کرد: استاندار گیلان بیشترین دغدغه را درباره سد پلرود دارد.

حیدری با تاکید بر لزوم رفع مشکل روستای آزارکی از طریق اعتمادسازی، گفت: رسیدگی به مسائل مربوط به معادن منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار