رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال تخصیص در کهگیلویه و بویر احمد جهت پروژه‌های عمرانی تاکنون جذب شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 19 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،جهانگیر شاهینی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به تدوین اسناد پایه توسعه استان و مدل توسعه و به منظور تکمیل، ارتقا و توسعه شاخص‌های زیرساختی در حوزه‌های عمرانی و برنامه ریزی‌های انجام شده جهت تامین اعتبارات مورد نیاز استان در ۲ سال اخیر اعتبارات قابل توجهی به میزان ۲۸۴ هزار میلیارد ریال از محل سفر اول، متمم سفر، سفر دوم رئیس جمهور، اعتبارات سنواتی، مسئولیت‌های اجتماعی و سایر ردیف‌های متفرقه جهت استان تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: تاکنون از محل سفر دور اول ۶۵ درصد تخصیص یافته و با توجه به اینکه این اعتبارات سه ساله است، پیش بینی می‌شود که تخصیص مربوط به اعتبارات سفر اول با توجه به ۲ تخصیص آخر تا پایان سال به طور کامل تحقق یابد.

شاهینی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات سفر دوم نیز پس از تدوین و امضاء توافقنامه‌ها (با امضاء معاون اول رئیس محترم جمهور، وزرا، مجموعه نفت، سازمان برنامه بودجه و ...) تاکنون ۱۲۶ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده است که پس از ابلاغ کامل این اعتبارات تخصیص آن‌ها در طول ۲ تا سه سال طبق برنامه زمانبندی پیش بینی شده باید به استان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات سنواتی سال ۱۴۰۱ استان نیز ۷۴ درصد تخصیص دریافت شده است که به پروژه‌های مختلف استانی در سال گذشته تزریق شده است.

رئیس سازمان برنامه وبودجه افزود: همچنین از مجموع اعتبارات ملی و ملی استانی تاکنون ۹ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال (در بخش آب چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال، در بخش راه چهار هزارو ۱۴۰ میلیارد ریال - بخش آموزش عالی ۱۷۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال، پارک علم و فناوری چهار ملیاردو ۱۰۰ میلیون ریال، دانشگاه علوم پزشکی ۷۰۰ میلیارد ریال، بیمارستان جدید گچساران ۹۶ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال، آب و فاضلاب ۱۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال) تخصیص داده شده که دستگاه‌های اجرایی استانی می‌بایست نسبت به پیگیری و دریافت تخصیص خود ازاز وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی اقدام کنند.
شاهینی اضافه کرد: همچنین مبلغ ۶ هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال در قالب اسناد و نقد که ورزش و تفریحات ۱۷۰ میلیارد ریال – تامین آب یکهزارو ۳۱۰ میلیارد ریال، آب و فاضلاب ۱۸۸ میلیارد ریال، حفظ امنیت عمومی ۲۰ میلیارد ریال- حمل و نقل ۲۸ هزارو ۶۲۰ میلیارد ریال، کشاورزی و منابع طبیعی ۶۲۰ میلیارد ریال، درمان چهار هزارو ۵۰ میلیارد ریال، آموزش و پرورش عمومی ۶۲۵ میلیارد ریال، اداره عمومی ۵۰ میلیارد ریال، رسانه ۹۰ میلیارد ریال، قضایی ۲۰ میلیاردریال، توسعه خدمات شهری و روستایی ۵۴ میلیارد ریال، آموزش عالی۱۰۰ میلیارد ریال و گردشگری ۳۰ میلیارد ریال به پروژه‌های سفر (سهم سازمان برنامه و بودجه) تخصیص داده شده که دستگاه‌ها باید از نهاد‌های ملی خود پیگیری و دریافت نمایند.

وی افزود: از محل اعتبارات استانی و ردیف‌های متفرقه نیز با آخرین تخصیص داده شده (یکهزار میلیارد ریال در حال توزیع) مجموعاً چهار هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص در نظر گرفته شده است که شامل همه منابع از جمله حقوق نیرو‌های طرحی است.

شاهینی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پیگیری سهم وزارت یا سازمان مرکزی خود برای دریافت تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی اقدام نموده و برنامه بودجه در این خصوص تعهدی ندارد.

وی با اشاره به ابلاغ میزان اعتبارات دور اول و دوم سفر رییس جمهوری گفت: نیاز است برای تخصیص و جذب اعتبار، نهاد‌های اجرایی با پیگیری‌های لازم با وزرات خانه‌ها و دستگاه‌های ملی اعتبارات ابلاغی را جذب کنند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه ادامه داد: برای جذب بیشتر تخصیص سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تشکیل تیم‌های تخصصی پیگیر تخصیص اعتبارات از همه وزارت خانه‌ها خواهد بود.

شاهینی بیان کرد: همه پروژه عمرانی و ملی استان اعتبار دارند و نیاز است مدیران با تلاش جهادی نسبت به جذب سهمیه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: همه تخصیص‌ها پس از ارسال به خزانه، می‌بایست توسط دستگاه اجرایی درخواست وجه شده و پس از تایید اسناد مثبته پیمان‌ها توسط دستگاه اجرایی، قابل پرداخت جهت پروژه‌ها می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار