مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: در طرح نذر خدمت 500 سبد معیشتی در بین مردم شهرستان زیرکوه با اعتباری حدود 3 میلیارد ریال توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 21 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد علی کاوسی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در طرح نذر خدمت این شهرستان اظهار داشت: امروز برای اجرای طرح نذر خدمت با کمک داوطلبان و خیران جمعیت در خدمت مرزنشینان شهرستان زیرکوه هستیم. 

وی افزود: در این طرح ۵۰۰ سبد معیشتی در بین مردم شهرستان با اعتباری نزدیک به ۳ میلیارد ریال توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین در قالب طرح نذر آب ترمیم و اصلاح شبکه آب شرب شهرستان با همکاری اداره آب و فاضلاب و کمک خیران انجام می شود.

کاوسی ادامه داد: در طرح نذر آب، با هم افزایی سایر ادارات شهرستان، ۵ میلیارد ریال برای اصلاح خط لوله آب شرب هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به پایش سلامت در نقاط محروم زیرکوه، گفت: در راستای کمک های سلامت محور نیز ۵۰۰ میلیون ریال برای شهرستان کمک می شود.

وی تصریح کرد: امروز با حضور فرماندار محترم از موسسات حامی کودکان بی سرپرست بازدید می کنیم و با اهدای هدایایی شادی را با آنها تقسیم می کنیم.

کاوسی خاطرنشان کرد: خدمت به عنوان یک امدادگر توفیقی بوده که خداوند نصیب ما کرده و نباید در هیچ زمینه ای کم کاری کنیم.  

 

رسیدگی « نذر خدمت» به صدای درد مردم در نقاط محروم 

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه هم در این طرح  با اشاره به اجرای طرح نذر خدمت و اصلاح خط لوله آب در این شهرستان اظهار داشت: این خدمت شایسته در شهرستان مرزی زیرکوه توسط هلال احمر استان انجام شد که یک کار بی منت خدایی بود.

وی افزود: هلال احمر یک نهاد مردمی است که با دیده احترام به مردم نگاه می کند و در هر کجایی که نیازی باشد به داد مردم رسیده است. 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه پرچم هلال احمر همیشه در حوادث و سوانح بالا بوده، ادامه داد: در حال حاضر خدمات هلال احمر گستره وسیعی را همچون محرومیت زدایی، بهداشت و درمان و توان بخشی دربرگرفته و علاوه بر وظیفه ذاتی و بین المللی در حوزه های دیگر نیز ورود کرده است. 

غیرتی بیان داشت: جمعیت هلال احمر فقط در انتظار حادثه نیست تا کمک کند بلکه در جای جای کشور که نیاز به کمک وجود داشته باشد، پای کار می آید. 

وی تصریح کرد: طرح نذر خدمت از جهت ارتباط گیری با خیران و همچنین رساندن پیام مسوولان در شهرستان ها و انتقال درد مردم به مسوولان استان بسیار طرح ارزشمندی است.

فرماندار زیرکوه اشاره کرد: امروز در نقاط محروم زیرکوه بسته های معیشتی توزیع و همچنین آبرسانی با اصلاح خط لوله آب شرب با تامین اعتبار از جانب هلال احمر استان و همچنین خیران انجام می شود.  

غیرتی تصریح کرد: فرمانداری زیرکوه آماده همکاری از لحاظ اعتباری و پشیبانی و پیگیری با جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: به تازگی کلنگ احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری در این شهرستان به زمین زده شده که این مهم با پیگیری فرمانداری و اجرای هلال احمر انجام می شود.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه هلال احمر در صحنه های سخت و دلخراش سوانح اولین گروهی هستند که به داد مردم می رسند، گفت: زلزله ای که اخیرا در افغانستان رخ داد، قبل از حضور گروه های مردمی افغانستان، هلال احمر ایران در صحنه حضور یافت.

غیرتی بیان داشت: اگر کار کردن در صحنه را یک توفیق الهی بدانیم می توان به آن به عنوان یک عشق نگاه کرد که هر چه در این راه بیشتر اذیت شویم چون با خدا معامله کرده ایم برایمان شیرین تر می شود.

وی با بیان اینکه باید به موقعیت هلال احمری ها غبطه خورد که به خلق الله کمک می کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه هلال احمر در استان و شهرستان زیرکوه قابل تقدیر است و امیدواریم خداوند توان مضاعف برای ثابت قدمی در این راه به نیروهای امدادی بدهد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار