مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: همزمان با سراسر کشور در هشتمین مرحله آزمون‌های هماهنگ و سومین مرحله آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم نامه بیش از ۶ هزار و ۴۵۵ نفر مورد سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 23 December 2023

شهرام ملایی هزاروندی افزود: از این تعداد سه هزار و ۹۸۷ نفر درآزمون‌های هماهنگ، یک هزار و ۳۴۴ نفر در صنعت ساختمان و یک هزارو ۱۲۴ نفر نیز در تفاهم نامه حضور داشتند.

وی افزود: این مرحله از آزمون در ۲۳۱ حرفه مهارتی با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ وصنایع دستی در ۲۵ حوزه آزمونی برگزارشد و داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

ملای هزاروندی در مورد اعلام نتایج آزمون عنوان کرد: نتایج آزمون کتبی در طول هفته آینده از طریق سامانه http://www.portaltvto.com و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ ای اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان با کسب حد نصاب نمره قبولی، به آزمون عملی معرفی می‌شوند و برای قبول‌شدگان نهایی گواهینامه مهارتی صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان دارای ۵۵ مرکز آموزش ثابت دولتی و ۱۴۰۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای است.

بر اساس این گزارش نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، بیکار جویای تکمیل مهارت، شاغل فاقد مهارت (در صنعت)، شاغل جویای مهارت، زنان خانه‌دار، سربازان در پادگان‌ها، دانشجویان جویای تکمیل مهارت عملی و کارگاهی، دانش آموزان (کاردانش)، اصناف و پیشه‌وران، نیروهای حمایتی زیر پوشش ارگان‌های حمایتی (بهزیستی و هلال احمر) و شاغلان در بخش خدمات کشاورزی از جمله گروه‌های هدف در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار