مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به تسهیل در فرایند صدور مجوز، از رشد ۲۳۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 24 December 2023

تابناک خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی اظهار کرد: در ابتدای آغاز دولت سیزدهم ۶۵۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان خوزستان وجود داشت که پس از تسهیل در فرایند صدور مجوزها، این رقم امسال به ۱۵۲۴ آموزشگاه رسیده و رشد۲۳۴ درصدی داشته است.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز با رشد چشمگیری همراه بود به طوری که در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۹۴ آموزشگاه مجوز داشتند و اکنون یک هزار و ۵۲۴ آموزشگاه آزاد مجوز فعالیت آموزشی دارند که رشد ۱۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در دولت سیزدهم، صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای افراد واجد شرایط حداکثر در سه روز کاری انجام می‌شود و در صورت اطاله بررسی، سیستم به صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر خواهد کرد.

وی به مراحل ثبت درخواست صدور مجوزها اشاره و اضافه کرد: متقاضیان واجد شرایط دریافت‌کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم‌کردن الزام‌هایی مانند فضا، تجهیزات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز، بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزام‌ها، مانند گواهی عدم سوءپیشینه، تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌ها را در بازه زمانی سه ماهه تهیه کنند و ارائه دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به گسترش سرمایه‌گذاری مهارتی در بخش غیر دولتی و افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گفت: این نشان‌دهنده توجه مردم به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و وظیفه تلاشگران عرصه مهارت را در ارایه خدمات آموزشی باکیفیت برای توسعه اشتغال سنگین کرده است.

وی عنوان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان دارای ۵۵ مرکز آموزش ثابت دولتی و یک هزار و ۵۲۴ آموزشگاه آزاد در بخش غیردولتی است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار