مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس غیردولتی موظف به نصب نرخنامه شهریه مصوب در مدرسه برای اطلاع اولیای دانش‌آموزان هستند و انجام ندادن این اقدام تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 25 December 2023

تابناک خوزستان: مسعود حمیدی‌نژاد بیان کرد: در صورتی که مدرسه‌ای شهریه بالاتر از نرخ مصوب دریافت کند تخلف کرده و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند این مورد را به کارشناس مدارس غیردولتی در نواحی و مناطق، همچنین اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود.
وی گفت: همچنین نرخ مصوب شهریه مدارس غیردولتی در سامانه mosharekatha.ir قابل مشاهده است و در این سامانه امکان شکایت از دریافت شهریه بالاتر از نرخ مصوب نیز امکان پذیر است.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه بازرسانی از آموزش و پرورش به صورت مرتب از مدارس غیردولتی در خصوص نحوه دریافت شهریه بازدید دارند افزود: شکایاتی نیز در این خصوص انجام شده که اقدامات لازم برای پیگیری صورت گرفته است.

تقویت برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی برای تقویت این ۲ بخش مهم در مدارس غیردولتی استان کلید خورده است.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی استان تقویت شود.

حمیدی‌نژاد اشاره به اقدامات پرورشی که در مدارس غیر دولتی در حال انجام است افزود: افتتاح ۶۰ پایگاه بسیج در قالب طرح چفیه‌های بهشتی، برگزاری یک‌هزار و ۹۰۰ محفل قرآنی با عنوان رویداد آوای آسمانی و برگزاری برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی از جمله اقدامات فرهنگی و پرورشی است که در مدارس غیردولتی استان در حال انجام است.
وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای با ستاد اقامه نماز به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلمان، مدیران، موسسان و مدرسان آموزش خانواده منعقد شده و دوره‌ها در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: رویکرد در مدارس غیردولتی به سویی در حال حرکت است که علاوه بر توجه به مسائل اداری و مالی به موضوعات معنوی و پرورشی دانش آموزان نیز توجه شود.

وی گفت: مدارس دولتی و غیردولتی از یکدیگر جدا نیستند و باید برنامه‌های آموزشی و پرورشی در این مدارس به صورت یکپارچه انجام شود.
به گزارش ایرنا، یک‌هزار و ۴۶۰ مدرسه و یک‌هزار و ۱۱۱۵ آموزشگاه غیردولتی در خوزستان وجود دارد.
۱۵۲ هزار دانش آموز معادل ۱۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار