مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای این طرح در راستای عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 19 October 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،عبدالله بهمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی و ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و شهروندان، کارشناسان دامپزشکی، بازرسین بهداشت گوشت و ناظرین ذبح شرعی این اداره‌کل در قالب 9 اکیپ ثابت و هشت اکیپ سیار با توان اجرایی تعداد 41 نفر، کار کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه گوشت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌ها در دو شیفت کاری از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 شب بر عهده دارند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای این طرح در راستای عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان صورت می‌گیرد و کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان علاوه بر نظارت‌های بهداشتی و شرعی، آگاهی و اطلاعات لازم درخصوص نحوه کشتار صحیح و اسلامی، مشخصات دام سالم و بیماری‌های دامی قابل انتقال به انسان را در اختیار مردم و هیئت‌های عزاداری قرار می‌دهند.
این مسئول عنوان کرد: علاوه بر اکیپ‌های سیار بازرسی، کشتارگاه‌های دام کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دو روز به منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آنها از ساعت هفت صبح تا ساعت 13 آمادگی لازم را داشته و بازرسین بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه‌ها مستقر هستند و مردم می‌توانند دام‌های نذری خود را در این مراکز کشتار کنند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان افزود: با مکاتباتی که با این دو دستگاه صورت گرفته مقرر شد گوشت‌های نذری اهدایی به این دو سازمان قبل از مصرف با نظارت کارشناسان دامپزشکی تایید و سپس در اختیار مددجویان قرار گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار