معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: ستاد تسهیل زائران ویژه نیمه شعبان هرساله با حضور دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان قم برای برطرف کردن مشکلات و تامین نیازمندی‌ها جهت حضور زائرین در قم برگزار می‌شود که امسال ۱۲ کمیته با موضوعات مختلف در این ستاد مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 31 December 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل زائرین استان قم که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: ستاد تسهیل زائران ویژه نیمه شعبان هرساله با حضور دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان قم برای برطرف کردن مشکلات و تامین نیازمندی‌ها جهت حضور زائرین در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲ کمیته با موضوعات مختلف در این ستاد مشغول به فعالیت هستند که امشب فعالیت ۴ کمیته خدمات شهری، رسانه، ترافیک، مردمی و پشتیبانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: سال گذشته نیمه شعبان متفاوتی را نسبت به سال‌های پیش‌تر تجربه کردیم‌، براساس آمار حدود ۳ و نیم میلیون زائر وارد قم شده و خدمات گوناگون را دریافت کردند.

وی ادامه داد: باتوجه به این استقبال و با پیگیری‌های مستمر استاندار قم دستور تشکیل کارگروه ویژه زیارت برای اربعین از طرف معاون اول رییس جمهور اخذ شد.

مقیمی با بیان اینکه کار این ستاد از مدت‌ها قبل آغاز شده است، عنوان کرد: جلسات ما در کمیته‌های مختلف از مدت‌ها قبل آغاز شده و مشکلات و نیازمندی‌ها دسته‌بندی شده‌اند.

وی افزود: برای مثال در بحث رسانه اتفاقات مثبتی که رخ داده آقای خوشرو مدیر شبکه نسیم مامور شده تا نیازمندی‌های ما را در بحث انعکاس این شکوه مهدوی در رسانه‌ها تامین کند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵۰ موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) مشغول خدمت‌رسانی به زائرین بودند که پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم امسال شاهد حضور بیشتر موکب‌ها باشیم.

مقیمی در پایان گفت: برخی مشکلات و کمبود‌ها همچون سرویس‌های بهداشتی، آب، برق، نان و... همچنان وجود دارد که امیدوارم امسال بتوانیم بسیاری از آن‌ها را برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار