معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پروژه ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 31 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر شنبه‌شب در نشست بررسی روند ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر، اظهار داشت: در حال حاضر گوشت قرمز مورد نیاز استان بوشهر از طریق کشتارگاه‌های سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: اکنون واحد‌های پرواربندی دام‌های سبک و سنگین استان برای ذبح دام و بسته‌بندی، آن‌ها را به خارج از استان منتقل می‌کنند، متأسفانه استان بوشهر اکنون فاقد هرگونه کشتارگاه صنعتی استاندارد در زمینه دام سنگین است.

باستین با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران در عرصه ایجاد کشتارگاه صنعتی دام، خاطرنشان کرد: در این زمینه با حمایتی که از یک سرمایه‌گذار انجام شد، ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر با مشارکت بخش خصوصی دهه فجر سال قبل آغاز شد، گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این کشتارگاه کل گوشت موردنیاز استان بوشهر در همین کشتارگاه تأمین و توزیع می‌شود.

وی افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۵ درصد است که با برنامه‌ریزی تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: با بهره‌برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر تا اسفندماه امسال ضمن اشتغال‌زایی مستقیم برای حداقل ۳۰ تا ۴۰ نفر روزانه ۳۰ تن گوشت قرمز تولید، بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

باستین، تسریع در زمینه راه‌اندازی نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در این راستا مشکلات این طرح در زمینه آب، راه دسترسی، گازرسانی و دیگر موارد بررسی و با مشارکت مسوولین و مدیران دستگاه‌ها به‌زودی چالش‌های این طرح برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر پس از گذشت یک سال از آغاز عملیات اجرایی، وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، اضافه کرد: گوشت قرمز موردنیاز مردم استان بوشهر پس از کشتار بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، میزان سرمایه‌گذاری نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر را افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این واحد صنعتی قادر است ۳۰ تن گوشت قرمز در روز کشتار و بسته‌بندی کند و همین میزان موردنیاز استان بوشهر است و این استان را از سایر استان‌های کشور در این حوزه بی‌نیاز می‌کند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار