مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد شهرستان مرزی مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 01 January 2024

به گزارش تابناک ایلام، فرزاد شریفی اظهار کرد: شب گذشته طی گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در بخش صالح آباد شهرستان مهران، تعداد چهار نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: از متهمان تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

شریفی با اشاره به اینکه، متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند، ادامه داد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه را گزارش داده تا در سریع ترین زمان ممکن با حفاران غیر مجاز برخورد شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار