رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم گفت: این دانشگاه هم اکنون دارای ۳۱۰۰ دانشجو و محلی برای ایجاد اشتغال جوانان برشمرده می شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 07 January 2024

به گزارش تابناک قم، محمد رضا فاضلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ما به دنبال تحقق نسل چهارم دانشگاه‌ها هستیم که در آن علاوه بر توجه به موضوع اشتغال و کارآفرینی دانشجویان، راهبرد تاثیرگذاری در محیط اطراف در کانون توجه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم گفت با اشاره به نافع بودن آموزش گفت: یکی از اهمیت های ما پرداختن به نحوه آموزش می باشد و همواره در تلاشیم تبیین کنیم که آموزش در جامعه چه تاثیری دارد و نگاهمان چگونه باید باشد و توجه داریم که آموزش های فنی و حرفه ای نقش پررنگی را در حوزه اشتغال ایفا می کند و با توسعه آن زیرساخت رونق اقتصاد را شاهد هستیم که از مهم ترین بخش های این اشتغال به اشتغال جوانان باید اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین رابطه کارگاه‌های اشتغال در کنار خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ایجاد شده‌است و دانشجویان می‌توانند با فعالیت در آن‌ها علاوه بر ارتقا سطح مهارت‌های فنی خود، درآمدزایی نیز داشته باشند.

فاضلی گفت: همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ارتباط خوبی با بخش صنعت استان دارد و تلاش می‌کند کارشناسان مورد نیاز صنایع مختلف را با ارائه آموزش‌های لازم مهارتی، پرورش دهد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه مباحث فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته روپوش مضجع شریف حضرت معصومه(س) توسط آموزشکده دختران دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم آماده شد، امسال نیز به سفارش آستان قدس رضوی این آموزشکده در حال آماده سازی روپوش مضجع شریف امام رضا (ع)‌ است.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم در راستای الگوسازی شخصیت‌های برجسته برای دانشجویان تمام توان خود را به کار گرفته و در همین ارتباط برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مستوره با هدف معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) توسط این دانشگاه در دستور کار است.

وی با اشاره به این که اطلاعات جشنواره مستوره در پایگاه اطلاع رسانی https://masttooreh.ir/ برای مخاطبان قابل مشاهده است، ادامه داد: این جشنواره با موضوع عفاف و حجاب، معرفی شخصیت کریمه اهل بیت(ع‌) و گردشگری مذهبی قم در رشته‌هایی نظیر هویت بصری، عکاسی، ارتباط تصویری، نقاشی و نگارگری، خوشنویسی، پادکست، طراحی لباس و مد برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور و دانشگاه‌های استان قم با اهدا جوایز ارزنده به برگزیدگان برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار