رئیس اداره فرش صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 80 درصد فرش دستبافت استان قابلیت صادرات دارد، گفت: هم‌اکنون نبود زیرساخت‌های صادراتی مهمترین دغدغه تولیدکنندگان و بافندگان فرش است.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 07 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علیرضا شیخی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد فرش دستبافت چهارمحال و بختیاری قابلیت صادرات دارد، گفت: هم‌اکنون نبود زیرساخت‌های صادراتی مهمترین دغدغه تولیدکنندگان و بافندگان فرش استان است.

رئیس اداره فرش صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی که موانع گمرکی و تحریم‌ها برداشته شود سالانه می‌توانیم ۵۶ هزار متر‌مربع صادرات فرش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ هزار نفر هنرجو در چهارمحال و بختیاری آموزش‌های لازم را برای تولید فرش دستبافت فراگرفته‌اند، افزود: ۳۵ هزار نفر از این تعداد هم‌اکنون در حال بافت ۱۷ هزار و ۵۰۰ قالی هستند و بر این اساس سالانه ۷۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در این استان تولید می‌شود.

شیخی تصریح کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌ها، فرش تولیدی چهارمحال و بختیاری توسط صادرکنندگان استان‌های دیگر و مبادی گمرکی استان همجوار صادر می‌شود و از استان خودمان صادرات مستقیم نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار