مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تامین زمین و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی انجام شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 08 January 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،جعفر برزگر در نشست شورای تامین مسکن شهرستان ارومیه با موضوع بررسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها عنوان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها ۵ هزار و ۱۴ قطعه زمین در روستاهای سطح استان آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط میباشد . 
 
 
وی افزود: این اراضی با هدف هدایت توسعه کالبدی روستاها و حمایت از خانوارهای روستایی فاقد زمین جهت احداث مسکن به دو شیوه خودمالکی در قالب اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن و یا اجاره ۹۹ ساله در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار میگردد. 
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به اسامانه وزارت راه و شهرسازی  به نشانی saman.mrud.ir از طریق اداره کل راه و شهرسازی در این طرح ثبت‌نام کنند.
 
دکتر جعفر برزگر با اشاره به سهمیه سالانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ساخت مسکن مقاوم روستایی افزود: سهمیه ابلاغی بانک مرکزی به استان ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم بود که تمامی متقاضیان  جهت عقد قراداد بانکی و اخذ تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شدند و عملیات فیزیکی ساخت ۹ هزار واحد مسکونی مقاوم در روستاهای سطح استان آغاز شده است.
 
دکتر جعفر برزگر با بیان اینکه از دی ماه سال جاری، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی  در آذربایجان غربی آغاز شد ابراز داشت: سهم استان آذربایجان غربی در طرح نهضت ملی مسکن روستایی ساخت سالانه  ۱۳ هزار واحد مسکونی مقاوم است که با پیگیری های صورت گرفته این سهمیه امسال به ۲۱ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات ۵ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است ابراز داشت: کلیه متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر استان می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خود مراجعه کنند.
 
دکتر جعفر برزگر درخصوص تامین زمین مورد ساخت برای ساخت مسکن مقاوم در روستاهای شهرستان ارومیه اظهارکرد: در شهرستان ارومیه نیز ۴۴۳ قطعه زمین تفکیک و برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شده و برای متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهدشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار