مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری رسمی و ثبت شده در بخش تعاونی استان انجام شده که آورده اعضای تعاونی ها را شامل می شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،علی دهقانی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۷۷ تعاونی در آذربایجان غربی افزود: ارزش دارایی تعاونی های استان مبلغی بالاتر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال زایی بخش تعاونی در آذربایجان غربی ۳۴ هزار نفر است، ادامه داد: ۱۲۷ هزار نفر در استان عضو تعاونی ها هستند و امسال ۳۵ تعاونی به مجموع تعاونی ها افزوده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی امسال راه اندازی ۴۵ تعاونی بوده است، اضافه کرد: با راه اندازی این تعاونی ها برای یک هزار و ۱۳۴ نفر اشتغال زایی صورت گرفته و پیش بینی ها ۱۰۰ درصد محقق شده است.

دهقانی اظهار کرد: این تعاونی ها در بخش مشاغل خانگی، مبادلات مرزنشینان، تولید و توزیع محصولات کشاورزی فعال هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی های مختلفی در قالب مدارس غیرانتفاعی و خدمات آموزشی تاسیس شده اند، گفت: در این زمینه واگذاری حداقل ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی و اماکن آموزشی در مواقعی که استفاده نمی شود، از طریق انعقاد قرارداد با اولویت شرکت های تعاونی کارکنان همان مدارس نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی های مختلف در بخش زنان و فارغ التحصیلان این بخش هم افزود: ۱۲۴ تعاونی در این راستا در استان فعال هستند که بیش از ۹۰۰ نفر عضو داشته و توانسته اند برای یک هزار و ۳۴۲ نفر در بخشهای قالی بافی، مشاغل خانگی و خدمات آرایشگری اشتغال زایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار